مدیرعامل سابق صرافی رمزارز FTX با وثیقه ۲۵۰ میلیون دلاری آزاد شد

هم‌بنیانگذار و مدیرعامل سابق صرافی رمزارز سقوط‌کرده FTX که در باهاما دستگیر شده بود، در ایالات متحده با وثیقه 250 میلیون دلاری آزاد شده است، اما تا زمان برگزاری دادگاه باید در خانه والدینش بماند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مدیرعامل سابق صرافی FTX که در باهاما دستگیر شد، حالا در آمریکا با دستگاه نظارتی در خانه والدینش حضور دارد.

«سم بنکمن فرید»، هم‌بنیانگذار و مدیرعامل سابق صرافی رمزارز سقوط‌کرده FTX به خاک آمریکا بازگشته و از حبس فدرال آزاد شده است. بنکمن فرید که در باهاما دستگیر شد، در ایالات متحده با وثیقه 250 میلیون دلاری آزاد شده است، اما تا زمان برگزاری دادگاه باید در خانه والدینش بماند.

بنکمن فرید دو روز قبل با استرداد خود به خاک آمریکا موافقت کرد و حالا در آمریکا حضور دارد. اما به‌جای اینکه به زندان برود، با قید وثیقه آزاد شده است. البته تا زمان برگزاری دادگاه در خانه والدینش تحت نظر قرار دارد.

در این دادگاه، مدیرعامل سابق FTX با 8 اتهام جنایی روبه‌رو می‌شود و البته پرونده‌های مدنی کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا (SEC) و کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای آمریکا (CFTC) هم در انتظار بنکمن هستند.

به گفته دادستان‌ها، میلیاردها دلار از سرمایه مشتریان و سرمایه‌گذاران ناپدید شده‌اند. دادستان‌ها بنکمن و افراد نزدیک به او را به سوءاستفاده از این سرمایه‌ها برای انجام عملیات‌ها به نفع خودشان در شرکت آلامدا ریسرچ متهم کرده‌اند.

مدیرعامل سابق FTX در 13 دی‌ماه به دادگاه می‌رود

سم بنکمن فرید 30 ساله که تا همین چند ماه پیش میلیاردها دلار سرمایه داشت، حالا باید با پدر و مادرش در سانفرانسیسکو زندگی کند و دستگاه الکترونیکی نظارتی داشته باشد. مدیرعامل سابق FTX در تاریخ 3 ژانویه (13 دی‌ماه) شخصاً در نیویورک به دادگاه می‌رود.

بنکمن فرید محدودیتی برای استفاده از کامپیوترها و اینترنت ندارد، بنابراین شاید در شبکه‌های اجتماعی شروع به برگزاری جلسه کند که با توجه به اتهاماتی که علیه او وجود دارد، این‌کار تعجب‌برانگیز می‌شود.

دیروز «کارولین الیسون»، مدیرعامل شرکت آلامدا ریسرچ و «گری ونگ»، هم‌بنیانگذار و مدیر ارشد فناوری (CTO) سابق صرافی FTX مجرم شناخته شدند و با دادستان‌ها همکاری می‌کنند.

طبق پرونده‌های مدنی علیه بنکمن فرید، مدیرعامل سابق FTX به ونگ دستور داده بود که برای آلامدا ریسرچ و مدیران آن امکان دسترسی به سرمایه مشتریان FTX را فراهم کند. مدیران آلامدا ریسرچ با استفاده از این سرمایه می‌توانستند معاملات انجام دهند، به سیاستمداران پول اعطا کنند، وام‌ها را بپردازند و البته برای خودشان پول بردارند.

ظاهراً مدیرعامل آلامدا ریسرچ در کنار استفاده از سرمایه مشتریان FTX، بازار را به گونه‌ای دستکاری می‌کرده است تا ارزش رمزارز FTT متعلق به FTX افزایش پیدا کند. حالا که الیسون و ونگ مجرم شناخته شده‌اند، باید منتظر بمانیم و ببینیم چه حکمی در انتظار متهم اصلی پرونده‌ها یعنی سم بنکمن فرید است.

 

منبع: دیجیاتو

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  3  =