اعتباریار؛ سامانه جدید صندوق توسعه فناوری های نوین برای ارائه خدمات مکانیزه تامین مالی

در تفاهم نامه سه جانبه پست بانک،فرودگاه پیام و صندوق توسعه فناوری های نوین عنوان شد؛

مدیرعامل صندوق توسعه فناوری های نوین گفت: جدیدترین محصول صندوق توسعه فناوری های نوین «اعتباریار» نام دارد که از آغاز فعالیت خود مورد استقبال بانک قرض الحسنه مهر و پست بانک ایران قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک و نقل از روابط عمومی صندوق توسعه فناوری های نوین ، تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین پست بانک ایران، منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام و صندوق توسعه فناوری های نوین با هدف رفع دغدغه تامین مالی شرکت های دانش بنیان، فناور و تولیدی مستقر در این منطقه منعقد شد.

تفاهم نامه سه جانبه ای در نشست مشترک با حضور اکبر قنبرپور؛ مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت خدمات هوایی پیام، بهزاد شیری؛مدیرعامل پست بانک ایران، سید روح الله میرامینی؛مدیرعامل صندوق توسعه فناوری های نوین و معاونین ارشد این سه نهاد و جمعی از مدیران شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاهی پیام، به منظور تامین مالی شرکت های دانش بنیان و فناور منطقه ویژه اقتصادی پیام منعقد شد.
بر اساس این تفاهم نامه، منطقه ویژه اقتصادی پیام پس از بررسی های لازم، شرکت های متقاضی دریافت تسهیلات و ضمانت نامه را برای ارزیابی تخصصی به صندوق توسعه فناوری های نوین معرفی می کند.این صندوق نیز با تکیه بر توان و تجربه خود در ارزیابی تخصصی شرکت های دانش بنیان و فناور و آشنایی کافی با ادبیات نظام بانکی، ضمن ارزیابی، اعتبارسنجی و رفع دغدغه های بانک، اقدام به صدور ضمانت نامه تعهد پرداخت برای بهره مندی این شرکت ها از تسهیلات پست بانک ایران خواهد کرد.
همچنین بر اساس این تفاهم نامه برای شرکت تسهیلات تا سقف 50 میلیارد ریال، پس از طی فرآیند عنوان شده به شرکت های دانش بنیان و فناور و تولیدی پرداخت خواهد شد.

پست بانک رکوردار پرداخت تسهیلات به شرکت های فناور

بهزاد شیری؛مدیرعامل پست بانک ایران در این نشست رفع دغدغه های تولید را نیازمند همکاری و هماهنگی نهادهای ذی ربط عنوان کرد و گفت:پست بانک ایران با دارا بودن بیش از 6 هزار شعبه بانکی در روستاها و بیش از 500 شعبه در شهرها و مراکز استان ها، به عنوان یکی از گسترده ترین بانک های کشور و دارای ظرفیت مویرگی در ارائه خدمات به شرکت های تولیدی و فروش در سطح کشور است.
مدیرعامل پست بانک ایران در تشریح دو ماموریت اصلی این بانک یادآور شد: اولین ماموریت ما تامین مالی خرد خانوارهاست و ماموریت دیگر تامین مالی شرکت ها به ویژه شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است. ضمن این که پست بانک ایران همواره دارای بیشترین تسهیلات پرداختی به تولید بوده که این مهم از افتخارات این بانک است.

اعتباریار؛ محصول جدید صندوق توسعه فناوری های نوین

سید روح الله میرامینی؛مدیرعامل صندوق توسعه فناوری های نوین نیز در این نشست با اشاره به ارائه انواع خدمات مالی این صندوق پژوهش و فناوری به شرکت های دانش بنیان و فناور گفت: جدیدترین محصول صندوق توسعه فناوری های نوین «اعتباریار» نام دارد که از آغاز فعالیت خود مورد استقبال بانک قرض الحسنه مهر و پست بانک ایران قرار گرفته است.
وی در تشریح نحوه فعالیت این محصول خاطرنشان کرد:اعتباریار سامانه ای است که تمام خدمات یک نهاد مالی را از آغاز تشکیل پرونده، اعتبارسنجی و ارزیابی و تنظیم وارسال قرارداد تسهیلات را به صورت شفاف، در اختیار متقاضیان،بانکها و دستگاه های اجرایی قرار میدهد. و میتواند اطلاعات لازم در قالب داشبورد مدیریتی نیز ارائه نماید.به طوری که امکان پیگیری فرآیند تامین مالی به صورت کاملا مکانیزه و Paper Less در اختیار ذینفعان دریافت تسهیلات از سیستم بانکی قرار می دهد.

درخواست قنبرپور برای افزایش خدمات پست بانک در منطقه ویژه اقتصادی پیام

اکبر قنبرپور؛ مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت خدمات هوایی پیام انعقاد این تفاهم نامه در راستای رفع دغدغه های بانکی پست بانک دانست و افزود: با توجه به ارزیابی تخصصی شرکت های فعال در منطقه ویژه اقتصادی پیام توسط صندوق توسعه فناوری های نوین از پست بانک درخواست می کنیم تا خدمات خود را به شرکت های مستقر در این منطقه ویژه اقتصادی افزایش دهد.
قنبرپور یادآور شد: این صندوق با ایجاد نمایندگی در این منطقه قدم موثری را برای ما برداشته است و از مدیرعامل صندوق توسعه فناوری های نوین می خواهیم تا سایر ابزارهای صندوق را به شرکت های منطقه ویژه اقتصادی پیام نیز ارائه کند.

در ادامه مدیران عامل پست بانک،صندوق توسعه فناوری های نوین و منطقه ویژه فرودگاهی پیام در یک جلسه پرسش و پاسخ به بررسی مستقیم موضوعات و دغدغه های مطرح شده توسط شرکت های این منطقه پرداختند.همچنین مقرر شد جلسات مستقیم پیگیری دغدغه های شرکت ها با مدیران ارشد به صورت ماهانه ادامه یابد.

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  1