ترمز دلار و سکه کشیده شد/ پرواز طلا در اوج

بازار امروز شاهد رنج شدن قیمت دلار و سکه بود اما قیمت طلا 18 عیار پرواز کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بار دیگر شیپور احتمال احیای برجام به صدا در آمده است، البته به نظر می رسد این بار ضعیف تر از هر زمانی این صدا شنیده می‌شود.

قرار است تیم فنی آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز به ایران سفر کند. سفری که یک ماه پیش در سفر مقامات ایرانی به وین برنامه ریزی شده بود، اما به دلیل تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام به تاخیر افتاد.

برخی از بازیگران ارزی می گفتند احتمالا این سفر ، سفر آشتی کنان خواهد بود و همین امر ممکن است قطار برجام را بعد از مدت ها توقف به حرکت درآورد و ترمز نرخ دلار کشیده شود؛ با این حال سیگنال های برجامی کماکان منفی است.

نرخ دلار در هرات به مرز مقاومتی جدید رسید/ سلیمانیه دنده معکوس زد

نرخ دلار رسمی در بازار امروز نسبت به عصر روز گذشته ثابت بود اما در هرات بازیگران ارزی در موقعیت خرید قرار گرفتند و اسکناس آمریکایی در هرات نسبت به روز قبل در حول و حوش 400 تومان افزایش را ثبت کرد.

قیمت دلار در هرات امروز به مرز مقاومتی جدید رسید. فعالان بازار معتقدند در صورتی که دلار در  مرز جدید تثبیت شود این احتمال وجود دارد که دلار به کانال جدید ورود کند. البته افزایش قیمت دلار در هرات در حالی رقم خورد که نرخ دلار در سلیمانیه دنده معکوس زد.

نرخ درهم رنج شد

نرخ حواله درهم نیز امروز در مقایسه با روز قبل رنج بود. از نظر معامله گران یکی از دلایلی که موجب شده سطح انتظارات برای دلار افزایش یابد به پیشروی نرخ درهم در روزهای اخیر بر می گردد.

اظهارات جدید صالح آبادی درباره نرخ ارز

علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی در نشست خبری امروز گفت: ناآرامی های اخیر با تحریک خروج سرمایه در بازار ارز موثر بوده است ولی تنها دلیل افزایش نرخ ارز نیست.

رییس کل بانک مرکزی در توضیح تکمیلی درباره چرایی افزایش قیمت ارز گفت: تقویت دلار در دنیا یکی از دلایل افزایش نرخ ارز است؛ انتظارات، تورم و … در قیمت ارز اثرگذار بوده است.

وی در واکنش به گرانی عمدی دلار توسط دولت برای جبران کسری بودجه تاکید کرد: ما نرخ ارز غیررسمی را قبول نداریم و باید تعدیل شود؛ دولت هیچ وقت از محل بازار قاچاق نیازهای ارزی را تامین‌ نمی کند، تامین مالی نیازهای ارزی کشور در نیما انجام می شود.

وی درباره افزایش قیمت ارز در بازار توافقی گفت: قیمت ارز توافقی در بازار متشکل براساس عرضه و تقاضا تعیین می شود نه دستوری؛ بانک مرکزی بعنوان بازارساز در بازارهای مختلف حضور دارد.

افت نرخ دلار توافقی/ دلار متشکل بالا رفت

نرخ دلار توافقی امروز در مقایسه با روز قبل 100 تومان پایین تر بود . هر برگ اسکناس آمریکایی به صورت توافقی ظهر امروز 36 هزار  250 تومان بود. نرخ دلار متشکل امروز برخلاف دلار توافقی بالا رفت و به 36 هزار و 280 تومان رسید.

قیمت طلا پرواز کرد /نرخ سکه رنج شد!

بازار جهانی طلا امروز یکشنبه تعطیل رسمی بود. فلز زرد رنگ جهانی  دیروز در محدوده 1793 دلار به فروش رسید. در بازار داخلی ایران هم  قیمت طلا  18 عیار امروز با 1 میلیون و 751 هزارو 800 تومان مبادله شد.

این قیمت در مقایسه با روز قبل 35 هزار و 100 تومان گران تر بود. سکه امامی هم  امروز در بازار رسمی با 18 میلیون و 700 هزار تومان معامله شد که در مقایسه با روز قبل رنج بود.

منبع: اقتصاد نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  2