تحقق توسعه خدمات بانکی در راستای ترمیم شکاف دیجیتالی

توسط یک کارشناس صنعت بانک عنوان شد؛

یک کارشناس صنعت بانک گفت: مهمترین راهکار در ترمیم شکاف دیجیتالی توجه به رویکرد آموزشی و توسعه خدمات جانبی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به طور حتم یکی از مسائلی در ارائه خدمات بسیار حائز اهیمت است موضوع دانش و آگاهی است که همسو با ورود فناوری و تکنولوژی نوین به روزرسانی شود.
امروزه بانک‌ها مدام سعی برآن دارند که خودشان را با فناوری جدید تطبیق داده و خدمت بکری را در اخیتار مشتریان خود قرار دهند. نکته‌ای که در این بین حائز اهیمت است ارتقای دانش کارکنان بانک‌هاست که سواد خودشان را ارتقا دهند.
طبق گزارشی از تابناک، محمدحسین کنعانی کارشناس صنعت بانک در این رابطه گفت: آنچه که برای ارتقای صنعت بانکی بسیار مهم است ارائه خدمات بهینه برای مشتریان است تا از این طریق بتوان متقاضیان زیادی را به سمت و سوی خود سوق داد؛ بنابراین لازم است که سواد مالی و دیجیتالی کارکنان مورد ارزیابی قرار گرفته و کلاس‌های آموزشی در راستای ارتقای سواد آن‌ها صورت گیرد.

وی تصریح کرد: تبدیل شدن بانک‌ها به پلتفرمی برای ارتباط مشتریان به طیف وسیعی از خدمات است که بسیاری از بانک‌ها زیرساخت‌های سنتی مانند اعتماد مشتریان، دسترسی به سپرده‌های ارزان قیمت و دسترسی به اطلاعات مشتری را حفظ می‌کنند، ولی با تکیه بر این توانمندی‌ها به بقیه اتصال پیدا می‌کنند و برای مشتریان بزرگ سرویس‌هایی را ارائه می‌دهند که از خدمات سایر دستگاه‌ها بی‌نیاز باشند.
این کارشناس ادامه داد: مهمترین راهکار در ترمیم شکاف دیجیتالی توجه به رویکرد آموزشی و توسعه خدمات جانبی است.
همچنین تجهیز منابع و امکانات رایانه ای، ظرفیت سازی سخت افزاری و نرم افزاری برای ارتقاء نظام‌های رایانه‌ای موجود، بازنگری در خط مشی مجموعه سازی، فراهم‌آوری امکان دسترسی کاربران به خدمات اینترنتی، ایجاد خدمات غیر حضوری مانند میز مرجع الکترونیکی، برگزاری کارگاه‌های سواد اطلاعاتی، تعامل با نهاد‌های آموزشی و تشویق کاربران و کارکنان به استفاده از خدماتی که در آن‌ها از ابزار‌های نوین اطلاعاتی استفاده شده است.
در همین رابطه”بانک ایران زمین” به منظور آشنایی بیشتر کارکنان از آخرین تحولات بانکداری دیجیتال در بانک ایران زمین و معرفی سرویس‌های جدید در این حوزه، همایش بانکداری دیجیتال با حضور مدیران ارشد بانک را برگزار کرد تا از این طریق بتواند کارکنان را با فناوری نوین آشنا کند تا جاییکه فرهاد اینالوئی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین؛ لازمه ارائه خدمات دیجیتال مطلوب را داشتن سواد دیجیتال کاربران دانسته و گفته است؛ در بانکداری دیجیتال به جای تولید محصول، سرویس تولید می‌شود و این سرویس‌ها در اختیار سازمان‌ها یا همان فین تک‌ها قرار می‌گیرد تا بتوانند از این طریق به مشتریان خود خدمات رسانی کنند.

فرهاد اینالوئی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین؛ لازمه ارائه خدمات دیجیتال بانکی مطلوب را داشتن سواد دیجیتال کاربران دانسته و گفته است؛ در بانکداری دیجیتال به جای تولید محصول، سرویس تولید می‌شود

کارشناس صنعت بانک با بیان اینکه مهمترین راهکار در ترمیم شکاف دیجیتالی توجه به رویکرد آموزشی و توسعه خدمات جانبی است، گفت: لازم است که سواد مالی و دیجیتال کارکنان مورد ارزیابی قرار گرفته و کلاس‌های آموزشی در راستای ارتقای سواد آن‌ها صورت گیرد.

به طور حتم یکی از مسائلی در ارائه خدمات بسیار حائز اهیمت است موضوع دانش و آگاهی است که همسو با ورود فناوری و تکنولوژی نوین به روزرسانی شود.
امروزه بانک‌ها مدام سعی برآن دارند که خودشان را با فناوری جدید تطبیق داده و خدمت بکری را در اخیتار مشتریان خود قرار دهند. نکته‌ای که در این بین حائز اهیمت است ارتقای دانش کارکنان بانک‌هاست که سواد خودشان را ارتقا دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  35