قیمت هر کیلو مس چنده؟

یکی از سوالاتی که از شرکت‌های بازرگانی فلزات همه روزه پرسیده می‌شود، این است که قیمت هر کیلو مس چنده و چه عواملی این قیمت را تغییر می‌دهند.

مس یکی از پرکاربردترین فلزاتی است که به شکل لوله، میلگرد و ورق مسی در صنایع مختلف به ویژه صنعت برق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هدایت حرارتی و گرمایی مس و همچنین چکش‌خواری آن موجب شده‌اند که در صنایع مختلف این فلز و آلیاژهای آن به کار گرفته شوند به طوری که مس یکی از فلزات پراستفاده در صنایع شناخته شود.

دلیل را می‌توان این موضوع دانست که هدایت الکتریکی مس پس از نقره، از تمامی فلزات بیشتر است و جایگاه دوم را توانسته از آن خود کند.

تمام این دلایل، ما را برآن داشتند که در این مقاله، به پرسش قیمت هر کیلو مس چنده، بررسی قیمت ورق مسی و عوامل اثرگذار بر آن پاسخ دهیم و مراکزی معتبر و مطمئن برای خرید انواع مقاطع مسی را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

عوامل موثر بر قیمت مس

قیمت مس امروز، به عنوان یکی از فلزات مهم در سراسر جهان، تا حد زیادی تحت تاثیر اقتصاد جهانی است. چرا که در سطح جهان نمی‌توان از اثرگذاری مس در صنایع ساخت و ساز، صنعت الکترونیک، ساخت تجهیزات کارخانه‌ها و تولید و انتقال برق چشم‌پوشی کرد.

در چند سال اخیر، ناپایداری و عدم ثبات شدید اقتصاد جهانی، قیمت جهانی فلزات از جمله قیمت هر کیلو مس را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

همانطور که می‌دانید، دلار عامل بسیار مهمی نه تنها در کشور ما بلکه در سطح اقتصاد جهانی است که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر قیمت میلگرد مسی و سایر کالاها بگذارد. بنابراین می‌توان دلار را یکی از عوامل دخیل بسیار مهم دانست.

عامل مهم دیگر در کشور ما، تحریم‌ها و شرایط اقتصادی داخلی است. با افزایش تحریم‌ها، بر منابع درآمدی و مالی کشور نیز فشار وارد می‌شود و این فشار تاثیر خود را بر کالاهای دیگر چون قیمت هر کیلو مس خواهد گذاشت. در اینجاست که نرخ داخلی دلار نیز اثر غیرمستقیم خود را بر افزایش قیمت‌ها و عدم ثبات قیمت مس در ایران مشخص می‌کند.

سیاست‌های بازاری، عرضه و تقاضا و سودجویی افراد نیز از دیگر عواملی هستند که قیمت این فلز قرمز را تحت تاثیر قرار می‌دهند. در ادامه، در خصوص پرکاربردترین مقاطع مسی نیز بحث خواهیم کرد.

قیمت مقاطع مسی

مس، این فلز قرمز رنگ پرکاربرد، به شکل مقاطعی مختلف، مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما به عنوان یک مصرف‌کننده فلز مس، با میلگرد، لوله و ورق مسی روبرو خواهید شد که هر یک کاربردهای خاص خود را دارند.

لوله مسی

انواع لوله های مسی، در تاسیسات انتقال آب در مناطقی با pH خنثی، مورد استفاده قرار می‌گیرند. علت اصلی این امر، وجود یک لایه اکسید مس بر روی فلز است که آن را در برابر خوردگی توسط آب مقاوم می‌کند.

بنابراین، قیمت لوله مسی یکی از سوالات همیشه پرتکرار مشتریان انواع لوله‌های آب و تاسیسات است. یکی از پرکاربردترین صنایع، صنعت ساخت و ساز و خطوط آبرسانی و همچنین خطوط مبرد در سیستم‌های گرمایش، سرمایش و تهویه هوا است.

لوله مسی خود انواع مختلفی دارد که از حوصله این مقاله خارج است. قیمت هر کیلو مس، بر تعیین قیمت لوله مسی اثرگذار است چرا که قیمت هر لوله با توجه به قیمت هر کیلو و وزن کل آن مشخص می‌شود.

ورق مسی

ورق مسی، یکی دیگر از اعضای خانواده فلزات رنگی است. ویژگی‌های مس از جمله هدایت الکتریکی، هدایت حرارتی، قابلیت جوشکاری، ماشین‌کاری و شکل‌پذیری بالا همگی از عواملی به شمار می‌روند که کاربرد ورق مسی در صنایع مختلف را افزایش می‌دهند.

انواع ورق مسی در سایزها و ضخامت‌های مختلف تولید شده و به بازار فلزات عرضه می‌شوند. از ورق مسی در صنایع مختلف پزشکی، ساخت ظروف آشپزخانه، خودروسازی و ساخت لوله های مسی استفاده می‌شود.

یکی از برندهای بسیار معروف تولیدکننده ورق مسی، ورق مسی باهنر در ضخامت‌های بیش از 0.3 میل است. قیمت ورق مسی از مراکز بازرگانی چون مجموعه بازرگانی آیرومارت قابل استعلام است.

میلگرد مسی

آخرین مقطعی که در این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرد، میلگرد مسی است. قیمت هر کیلو مس، بر قیمت هر شاخه میلگرد مسی نیز اثرگذار است و قیمت نهایی را مشخص خواهد کرد. میلگرد مسی نیز یکی از مقاطع این فلز قرمز است که در صنایع کاربردهای فراوانی دارد.

علت این کاربردها را می‌توان تمام ویژگی‌هایی دانست که تا اینجای مقاله معرفی شدند. میلگرد مسی هدایت الکتریکی بالایی دارد و جوشکاری و شکل‌پذیری آن به راحتی قابل انجام است. میلگرد مسی، میله شش پر و میله چهارپر از جمله مقاطع تولیدشده از این فلز به شمار می‌روند.

مس چگونه فلزی است؟

شاید شما، پرسش قیمت هر کیلو مس چنده؟ را پرسیده باشید اما هنوز هم این فلز پرکاربرد را نشناسید. مس، از معدود فلزات طبیعی است که رنگ خاکستری یا نقره‌ای ندارد. این فلز قرمز رنگ، معمولا به شکل معدنی یافت می‌شود و گفته می‌شود که قدیمی‌ترین فلز مورد استفاده انسان است.

مس را به صورت خالص و آلیاژی در صنایع مختلف به کار می‌برند. علاوه بر مس خالص، آلیاژهایی با درصد مس بالا و آلیاژ برنج و برنز معروف‌ترین اشکال استفاده از آن به شمار می‌روند.

از مهم‌ترین خواص آن می‌توان به چکش‌خواری و رسانایی الکتریکی بالا اشاره کرد. به طوری که دومین فلز دارای هدایت الکتریکی بالا پس از نقره است. همین ویژگی، مس را تبدیل به یکی از پرکاربردترین فلزات کرده است. به همین دلیل، صنعت برق یکی از صنایع بزرگ مصرف‌کننده فلز مس محسوب می‌شود.

از مس، در ساخت کابل‌های برق، بخش اصلی مبدل‌ها و موتورها، آهن‌رباهای الکتریکی، لامپ‌های خلا و لامپ‌های اشعه کاتدی استفاده می‌شود. صنعت کشاورزی، دیگر صنعت مصرف‌کننده مس به عنوان ماده‌ای مغذی برای رشد بهتر بافت‌های زنده در گیاهان است.

برخی کاربردهای مس و آلیاژهای مسی

اگرچه پیش از این به کاربرد مس اشاره کردیم، باز هم می‌توان مواردی از کاربرد فلزات این خانواده را عنوان کرد:

  • دستگیره‌های درب
  • ساخت ظروف و وسایل آشپزی
  • ساخت سرویس‌های قاشق و چنگال
  • مجسمه سازی
  • به عنوان لعاب سرامیکی و همچنین در رنگ‌آمیزی شیشه
  • استفاده در آلات موسیقی
  • سیم‌ها و کابل‌های برق
  • کلیدها و تقویت‌کننده‌های الکتریکی
  • لامپ‌های خلاء
  • هدایت‌کننده موج برای تشعشع مایکروویو

خرید انواع مقاطع مسی از آیرومارت

برای خرید مس و مقاطع مسی و سایر آلیاژهای آن چون برنج و برنز، از دو راه می‌توان اقدام کرد. خرید از بازار بورس کالا و خرید از مراکز بازرگانی معتبر. خرید از بازار بورس، با محدودیت‌هایی چون محدودیت در حجم خرید مواجه است در حالی‌که با خرید از مراکز بازرگانی و فروش مس، با این مشکلات روبرو نخواهید شد.

بازرگانی آیرومارت، سال‌هاست که در حوزه عرضه و فروش انواع محصولات فلزی فعالیت دارد. این مجموعه انواع مقاطع فولادی، استیل، مسی، آلومینیومی، برنزی و برنجی را به مشتریان ارائه می‌کند.

آیرومارت، همه روزه قیمت میلگرد مسی، ورق مسی و انواع لوله مسی را آپدیت کرده و در اختیار مخاطبین خود قرار می‌دهد. همچنین این امکان را فراهم آورده که مشتریان بتوانند از طریق شبکه‌های اجتماعی، وبسایت به نشانی iromart.com و همچنین شماره تلفن 02145306 با کارشناسان این مجموعه در ارتباط بوده و پاسخ سوالات خود نظیر قیمت هر کیلو مس چنده و بازار در حال حاضر در چه شرایطی قرار دارد و سایر سوالات تخصصی را، دریافت کنند.

آیرومارت، تمامی مقاطع را با سرتیفیکیت و گواهینامه معتبر به مشتریان ارائه می‌دهد و اطمینان خاطر آن‌ها از کیفیت کالا را اولویت خود قرار داده‌است.

جمع‌بندی

این مقاله را به بررسی قیمت هر کیلو مس و عوامر موثر بر آن اختصاص دادیم. مس یکی از پرکاربردترین فلزات در سطح جهان است که به شکل ورق، میلگرد و لوله مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هدایت الکتریکی و گرمایی مس، چکش‌خواری، انعطاف‌پذیری، قابلیت جوشکاری و استحکام کششی مناسبی که دارد، همه عواملی هستند که دست به دست هم داده‌اند و مس را به یکی از فلزات اصلی صنایع تبدیل کرده‌اند.

مس در صنایع تولید و انتقال برق و همچنین صنعت الکترونیکی، از مواد اولیه اصلی به شمار می‌رود و نمی‌توان این صنایع را بدون مس تصور کرد.

ازاین‌رو و با توجه به این مساله، قیمت مس کیلویی همواره یکی از سوالات پرتکرار مشتریان بوده است. نه تنها قیمت مس بلکه قیمت ضایعات مس نیز سوالی است که همواره پرسیده می‌شود.

قیمت هر کیلو مس، تحت تاثیر عواملی چون قیمت جهانی مس، قیمت دلار به صورت مستقیم و غیر مستقیم، شرایط سیاسی داخل و خارج، شرایط بازار و همچنین عرضه و تقاضای انواع مقاطع مسی در بازار نوسان دارد.

جهت استعلام قیمت هر کیلو مس می‌توانید از طریق شماره تلفن 02145306 از کارشناسان خبره و باتجربه آیرومارت کمک بگیرید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

50  ⁄    =  5