هشدار کلاهبرداری با پیامک های جعلی از سامانه ثنا

رئیس پلیس فتای البرز اعلام کرد که ترفند ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا همراه با لینک، کلاهبرداری سایبری و ترفندی برای گمراهی کاربران است. این‌گونه پیامک‌ها به‌ هیچ‌ وجه با شماره شخصی ارسال نمی‌شوند و مشاهده وضعیت پرونده به واریز وجه نیاز ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، کلاهبرداران با جعل نشانی اینترنتی سامانه ثنا (سامانه ثبت‌نام الکترونیک قضایی) پیامک‌هایی با عنوان ابلاغیه، ثبت شکایت و امثال آن با لینک جعلی برای کاربران ارسال کرده و با سوءاستفاده از ناآگاهی آنها، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند و کاربران بدون آگاهی مبلغ ناچیز درخواست‌شده را از طریق لینک ارسال‌شده پرداخت می‌کنند. مجرمان سایبری با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت بردە و از حساب بانکی آنها برداشت غیرمجاز می‌کنند.

به گفته سرهنگ رسول جلیلیان، پیام‌های ابلاغ قضایی برای کاربرانی که در سامانه ثنا ثبت‌نام کرده‌اند، فاقد لینک بوده و ارسال هرگونه پیام حاوی لینک برای کاربران جنبه کلاهبرداری دارد. کاربران می‌توانند به سایت اصلی ابلاغ الکترونیک قضایی مراجعه و از این طریق ابلاغ قضایی خود را بررسی کنند. برای کاربرانی هم که جهت پیگیری پرونده قضایی خود در سامانه ثنا ثبت‌نام نکرده‌اند، این ابلاغ به نشانی محل سکونت یا محل کار آنها از طریق پست ارسال می‌شود.

جلیلیان با اعلام اینکه سایت ثنا تنها سامانه رسمی قوه قضائیه برای ارسال ابلاغیه‌های الکترونیک است از مردم خواست مراقب پیامک‌های جعلی کلاهبرداران با عنوان سامانه ثنا باشند. پیامک‌های سازمانی و رسمی از سرشماره‌های معتبر ارسال می‌شوند و کاربران به‌ هیچ‌ عنوان به لینک‌هایی که از طریق سرشماره‌های ناشناس و شخصی ارسال شده، مراجعه نکنند.

او همچنین از مردم خواست در صورت مواجهه با صفحات جعلی، مراتب را به سایت پلیس فتا یا به شماره ۰۹۶۳۸۰ (مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا) گزارش دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

19  −  12  =