مروری بر داغ ترین عناوین خبری هفته

ذینفعان چک برای اطمینان از وضعیت چک و صادرکننده آن می‌توانند کد دستوری (*1*1* شناسه صیادی) را به سرشماره 4040701701 ارسال کرده و از وضعیت کلی چک‌های برگشتی صادرکننده چک مطلع شوند.افزایش روزافزون سرعت کسب‌ و کار، پیشرفت‌‌های مداوم در فناوری و تغییرات و تحولات ناگهانی در بخش‌‌های بازار نیاز شدیدی به نوآوری پیش از تغییر مداوم نیازها و تقاضاهای مشتری ایجاد می‌‌کند.بانک‌‌های سنتی اکنون با چالش‌های بزرگی در مورد چگونگی تصاحب سهم بازار، حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید روبه‌رو هستند. همچنین معاون فناوری اطلاعات بانک شهر از آغاز ارائه تسهیلات خرد به شهروندان بدون حضور در شعب این بانک خبر داد.بر اساس گزارش های منتشر شده در کدال، مجموع درآمد محقق شده شرکت به پرداخت ملت در بازه زمانی فروردین ماه سال جاری تا پایان آبان به حدود 2.326 میلیارد تومان رسید.دیوان عدالت اداری در رأیی اعلام کرده که «شاپرک» اجازه ابلاغ مقررات قانونی و قواعد رگولاتوری را ندارد و برمبنای موازین قانونی بانک مرکزی ایران عهده‌دار سیاستگذاری در حوزه پولی و بانکی کشور است.آیین نامه حمایت از فریلنسرهای فعال در حوره اقتصاد دیجیتال از سوی وزیران عضو کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال تصویب و توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.بررسی‌های شرکت تحقیقاتی مکنزی به خوبی نشان می‌دهد که زنان در دنیای متاورس حضور فعال‌تری نسبت به مردان دارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، داغ ترین اخبار حوزه بانکداری الکترونیک در  طول هفته ای که گذشت را می توانید در این گزارش به طور خلاصه دنبال کنید.

اطمینان خاطر صیادی ها در وضعیت سفید

سامانه صدور یکپارچه دسته چک (سامانه صیاد) از ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ توسط بانک مرکزی رونمایی شد.مهم ترین تفاوت چک صیاد با چک قدیمی در اعتبار آن است، در دسته چک‌های قدیمی چک اعتبار زیادی نداشت؛ هرفرد حتی با وجود چک برگشتی در سوابق خود در صورتی که با مسئول شعبه آشنایی داشت به راحتی دسته چک دریافت می‌کرد و می‌توانست با هرمبلغی و هر تعدادی چک بلامحل صادرکند.ذینفعان چک برای اطمینان از وضعیت چک و صادرکننده آن می‌توانند کد دستوری (*1*1* شناسه صیادی) را به سرشماره 4040701701 ارسال کرده و از وضعیت کلی چک‌های برگشتی صادرکننده چک مطلع شوند.

تمرکز نوآوری بر روی نیازهای بازار (بخش اول)

افزایش روزافزون سرعت کسب‌ و کار، پیشرفت‌‌های مداوم در فناوری و تغییرات و تحولات ناگهانی در بخش‌‌های بازار نیاز شدیدی به نوآوری پیش از تغییر مداوم نیازها و تقاضاهای مشتری ایجاد می‌‌کند.با سرعت‌گیری روند تکنولوژی و استفاده غول‌های تکنولوژی همچون فیس بوک، گوگل و آمازون از آن در انجام عملیات بانکداری راهی جز تغییر استراتژی برای بانک‌های سنتی باقی نمی‌ماند. اما این استراتژی چه می‌تواند باشد و بانک‌های سنتی چه زیرساخت‌هایی را باید ایجاد کنند تا بتوانند با این رقبای قدرتمند مقابله کنند و اولاً سهم خود را در بازار حفظ کنند و ثانیاً بتوانند سهم بیشتری نیز کسب کنند؟ در همین راستا دانستن نیازهای مشتری و حتی پیش‌بینی نیاز‌های آنها با استفاده از تجزیه و تحلیل داده و استفاده از ابزارهایی همچون یادگیری ماشین و هوش مصنوعی می‌تواند یاری‌رسان باشد.

تمرکز نوآوری بر روی نیازهای بازار(بخش دوم)

در بخش اول در خصوص افزایش روزافزون سرعت کسب‌ و کار، پیشرفت‌‌های مداوم در فناوری و تغییرات و تحولات ناگهانی در بخش‌‌های بازار نیاز شدیدی به نوآوری پیش از تغییر مداوم نیازها و تقاضاهای مشتری ایجاد می‌‌کند ، پرداخته شد. یکی دیگر از عناصر بنیادی فرهنگ نوآوری مشتری‌محور، اطمینان از دسترسی سازندگان شما به ابزار دقیق برای جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و استفاده از داده‌های مشتری است. این به شما کمک می‌کند تا بازخورد مشتری را برای اطلاع از نوآوری، شناسایی و تجزیه و تحلیل روندها به صورت لحظه‌ای و درک عمیق‌تری از مشتریان خود دریافت کنید تا بتوانید از طرف آنها دست به اختراع بزنید. بانک‌‌های سنتی اکنون با چالش‌های بزرگی در مورد چگونگی تصاحب سهم بازار، حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید روبه‌رو هستند. بانک‌ها به جهت شکوفایی و رشد باید شناسایی کنند که چگونه می‌‌توانند مشتری‌محورتر باشند، شفافیت بیشتری ارائه دهند، قابلیت‌های دیجیتال سفارشی‌سازی شده را ارائه دهند و دارایی‌های خود را به حداکثر برسانند تا ارزش خود را در هر مرحله از سفر مشتری به نمایش بگذارند.

دریافت تسهیلات غیرحضوری با افتتاح حساب در شهرپلاس بانک شهر

سامانه همراه شهر پلاس، به عنوان اولین محصول مبتنی بر اکوسیستم بانکداری دیجیتال، یکپارچه با پلتفرم ها و بر اساس معماری نوین آن تولید گردیده است. بکارگیری معماری مایکروسرویس در زیرساخت این محصول، امکان توسعه پذیری خدمات آن به صورت غیر متمرکز و با سرعت بالا را فراهم آورده است. طراحی زیرساخت این معماری بر اساس سامانه های توزیع شده، قابلیت مقیاس پذیری سریع را فراهم آورده و هرگونه محدودیت در ارائه خدمات به مقیاس بالای مشتریان را از بین برده است.معاون فناوری اطلاعات بانک شهر از آغاز ارائه تسهیلات خرد به شهروندان بدون حضور در شعب این بانک خبر داد و گفت: ثبت درخواست تسهیلات اعطایی از طریق “همراه شهر پلاس” امکان پذیر است.

آبان پر درآمد برای به پرداخت ملت

بر اساس گزارش های منتشر شده در کدال، مجموع درآمد محقق شده شرکت به پرداخت ملت در بازه زمانی فروردین ماه سال جاری تا پایان آبان به حدود 2.326 میلیارد تومان رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش 15 درصدی را شاهد بود.شرکت به پرداخت ملت که در مهر ماه سال جاری با افت اندک درآمد حاصل از فروش و خدمات مواجه شده بود، در آبان ماه موفق به جبران کاهش آن شد و 321 میلیارد تومان درآمد شناسایی نمود که بیشترین میزان درآمد شناسایی شده نیز در سال جاری می باشد.

توضیحات شاپرک درخصوص اختیارات حاکمیتی این شرکت و حق ابلاغ مقررات قانونی و قواعد رگولاتوری

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

19  −  11  =