توزیع ریال دیجیتال در بستر برنا

رئیس واحد بلاکچین شرکت خدمات انفورماتیک خبر داد؛

رئیس واحد بلاکچین شرکت خدمات انفورماتیک گفت: بستر نوین اعتماد یک اکوسیستم بلاکچینی خصوصی را فراهم می کند که مبتنی بر آن ، بانک مرکزی به تولید، انتشار و توزیع ریال دیجیتال اقدام کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،برنا يا بستر نوين اعتماد يك بستر بلاكچيني است كه قابليت اجراي انواع راهكارهاي بلاكچيني را دارد.یکی از هدف‌گذاري‌هاي عمده بانك مركزي در بحث ريال ديجيتال انتشار اسكناس ديجيتال بود تا ابزار پرداخت مناسبي براي فضاي اقتصاد ديجيتال كه ممكن است ما در سال‌هاي نه‌چندان دوري به آن ورود كنيم، باشد.

حسین یعقوبی ، رئیس واحد بلاکچین شرکت خدمات انفورماتیک در گفتگوی اختصاصی عنوان کرد: رمز ریال اصلا قرار نیست رقیبی برای بیت کوین باشد و هدف و انتظاراتی که از آن می رود کاملا متفاوت است . شاید اینطور به نظر برسد که رمزریال مفهوم کریپتوکارنسی ها را تداعی می کند که ناخواسته در ذهن بحث بیت کوین پیش می آید اما باید صراحتا اعلام کنم که ریال دیجیتال و بیت کوین در دو حوزه مختلف هدف گذاری شده است. چه بسا بهتر باشد کلمه ریال دیجیتال را بکار ببریم تا این شائبه از بین برود.

وی ادامه داد: چندین سال است که تمامی بانک های مرکزی دنیا بحث پول های دیجیتال را مطرح کرده اند و از جهتی دیگر اقبال مردم به کریپتوکارنسی های با ارزش ثابت از جمله تتر موجب شده تا بانک های مرکزی برای این مهم اقدام کنند. از طرفی بانک های مرکزی احتمال داده اند که شاید استیبل کوین ممکن است تهدیداتی را برای حکمرانی پولی بانک های مرکزی ایجاد کنند لذا به دنبال ابزار مناسبی که مورد اقبال مردم واقع شود و نیازمندی مردم را مرتفع کند و درعین حال از برخی مواهب کریپتوکارنسی ها بهره مند شوند، بودند.با توجه به اینکه چندین سال است که کارگروه تحقیقاتی و کسب و کاری در بانک مرکزی شکل گرفته است ، جوانب مختلف موضوع از جمله اقتصاد ، کسب و کار و مسائل فنی موضوع مورد بررسی قرار گرفته است و به این نتیجه رسیده اند که با مختصات فعلی ریال دیجیتال را فعال کنند و در این راستا نیازهای برخی افراد که در عرصه اقتصاد دیجیتال فعالیت می کنند، فراهم شود.

یعقوبی اظهار داشت: ریال دیجیتال نیازمند آن است که در یک بستر فناورانه منتشر و توزیع شود بانک مرکزی به این نتیجه رسیده است که فناوری دفاتر کل توزیع شده می توانند گزینه مناسبی برای این منظور باشند لذا تمهیداتی را اندیشیده اند تا در بستری فناورانه و بلاکچینی تحت عنوان برنا یا بستر نوین اعتماد شکل گیرد. این بستر یک اکوسیستم بلاکچینی خصوصی را فراهم می کند که مبتنی بر آن ، بانک مرکزی به تولید، انتشار و توزیع ریال دیجیتال اقدام کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  6  =  1