آیین نامه اجرایی حمایت از کسب و کارهای برخط بیمه تصویب شد

آیین نامه اجرایی حمایت از کسب‌وکارهای برخط حوزه بیمه مصوب هیئت وزیران توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد. ر اساس این آیین نامه وزارت اقتصاد مکلف شده است ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ، با همکاری بیمه مرکزی، وزارت ارتباطات و معاونت فناوری ریاست جمهوری دستورالعمل ضوابط فعالیت سکوهای خدمات بیمه ای را تدوین و ابلاغ کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، آیین نامه اجرایی حمایت از کسب و کارهای برخط حوزه بیمه و تقویت نظام تنظیم‌گری حوزه بیمه های تجاری تصویب شد.

بر اساس این آیین نامه وزارت اقتصاد مکلف شده است ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ، با همکاری بیمه مرکزی، وزارت ارتباطات و معاونت فناوری ریاست جمهوری دستورالعمل ضوابط فعالیت سکوهای خدمات بیمه ای را تدوین و ابلاغ کند.

در این مصوبه منظور از سکوهای خدمات بیمه ای همان کارگزار است که می توانند امکان صدور برخط انواع بیمه نامه را مهیا کنند.

این آیین نامه بر ممنوعیت هر گونه نهادسازی یا ایجاد ساختار و تشکیلاتی که منجر به ایجاد نهاد واسط برخط شود تاکید کرده است.

نکته قابل تامل این است که در این آیین نامه ضمن تاکید بر ارتقا جایگاه نظارتی بیمه مرکزی در عین حال بر جلوگیری از رفتارهای انحصارگرایانه و غیر رقابتی در قبال ابزارهای برخط تاکید شده است.

لازم بذکر است، طی ماههای اخیر راه اندازی سوئیچ بیمه حواشی بسیاری داشته که به نظر می رسد در این آیین نامه بر ممانعت از اتخاذ رفتارهای انحصارگرایانه تاکید شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =