اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی در کسب و کار آنلاین

همواره گرفتن درگاه پرداخت برای وب سایت دارای مراحل پیچیده ای بوده و به همین خاطر اکثر افراد از ایجاد درگاه امتناع میکنند.

همواره گرفتن درگاه پرداخت برای وب سایت دارای مراحل پیچیده ای بوده و به همین خاطر اکثر افراد از ایجاد درگاه امتناع میکنند. اما نکته حائز اهمیت از دست دادن مشتریان به خاطر نداشتن درگاه پرداخت اینترنتی است، پس با همه این اوصاف کسب و کار آنلاین باید اقدام به دریافت درگاه کند و ما میخواهیم به اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی در کسب و کار آنلاین اشاره کنیم.

ثبت نام برای درگاه پرداخت آنلاین

تمامی افرادی که وبسایت دارند میتوانند مستقیما اقدام به درگاه پرداخت اینترنتی نمایند، البته الزاماتی نیز وجود دارد که قبل از اقدام باید فراهم نمایید. یکی از مهمترین این موارد داشتن نماد اعتماد الکترونیک یا همان اینماد است.

البته اینماد تا سال 1400 الزامی نبود ولی پس از دستور رسمی بانک مرکزی به پرداخت یار ها الزامی شد، پس از اینماد مورد دیگری که نیاز است کد رهگیری مالیاتی است که این مورد هم امکان ایجاد به صورت اینترنتی را دارد.

شما ابتدا به سامانه مالیاتی رجوع میکنید و بر روی ایجاد پرونده مالیاتی کلیک میکنید و پس از طی مراحل پیش ثبت نام و کد رهگیری ثبت نام صادر میگردد. نکته مهم این است که حتما تا گام 4 اطلاعات پرونده مالیاتی را تکمیل نمایید.

پس از طی موارد بالا داخل درگاه پرداخت سپرده ثبت نام نمایید، در این سامانه اطلاعات ابتدا اطلاعات کلی شما دریافت میگردد، سپس مدارک را آپلود میکنید و سپس حساب بانکی را ثبت میکنید و در گام آخر نیز کسب و کارتان را مشخص میکنید و پس از آن دروازه پرداخت شما جهت تایید شاپرک و بانک ارسال میگردد و پس از تایید آن ها پیامک فعالسازی به گوشی همراهتان ارسال میگردد.

پروسه تایید شاپرک و بانک چقدر طول میکشد

این پروسه اگر در طول روز های کاری هفته باشد نهایتا تا 24 ساعت فعال میگردد ولی اگر روز های پایانی هفته مانند پنجشنبه یا جمعه باشد تایید در اولین روز کاری یا همان شنبه انجام میگیرد.

آیا امکان تغییر شماره شبا درگاه پرداخت وجود دارد؟

بله، در اکثر سامانه های درگاه پرداخت امکان تغییر شماره شبا وجود دارد و کافیست پس از دریافت شماره شبا در قسمت حساب های بانکی اقدام به افزودن آن نمایید و باید حساب بانکی به اسم شخص حقیقی یا حقوقی که اقدام به دریافت درگاه پرداخت کرده است باشد.

پرداخت یار چیست؟

شرکتی است که دارای مجوز رسمی ارائه خدمات پرداخت اینترنتی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است، یکی از اصلی ترین وظایف پرداخت یار ها تسهیل دریافت خدمات بانکی برای کسب و کار ها و به ویژه کسب و کار های نوپا، پرداخت یار درگاه بانکی را به اسم وبسایت متقاضی صادر میکنند و تفاوت هایی با درگاه پرداخت واسط سابق دارند، تمام شرکت های پرداختیار ذیل قوانین اساسی کشور فعالیت دارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ⁄    =  3