حضور ۲۳ درصدی دانش بنیان ها در طرح های نوآورانه پست بانک ایران

در بررسی تخصصی طرح های نوآورانه مطرح شد؛

مدیر عامل پست بانک ایران گفت:آمارها نشان می‌دهد که 23 درصد از شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه مشغول فعالیت هستند و همه اقدامات پست بانک ایران برای نهاد سازی در جهت انجام این ماموریت است و واحد‌های خاص بررسی می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، نشست صمیمی بهزاد شیری؛مدیر عامل پست بانک ایران با سید روح الله میرامینی؛مدیرعامل صندوق توسعه فناوری های نوین و جمعی از معاونین این دو نهاد به دعوت صندوق توسعه فناوری های نوین روز دوشنبه 30 آبان در دفتر مرکزی این صندوق در پارک فناوری پردیس برگزار شد. بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران در نشست صمیمی که صبح امروز دوشنبه 30 آبان ماه به دعوت صندوق توسعه فناوری‌های نوین با مدیران شرکت‌های دانش بنیان فعال در پارک فناوری پردیس برگزار شد، با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های اصلی پست بانک ایران حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات است، گفت: آمارها نشان می‌دهد که 23 درصد از شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه مشغول فعالیت هستند و همه اقدامات پست بانک ایران برای نهاد سازی در جهت انجام این ماموریت است و واحد‌های خاص بررسی طرح‌های نوآورانه و بخش های مرتبط با شرکت‌های دانش بنیان و فناور را در بانک ایجاد کرده‌ایم.

شیری با اشاره به گزارش صندوق توسعه فناوری‌های نوین مبنی بر اینکه در سال گذشته 1,6 درصد از تسهیلات شبکه بانکی کشور به شرکت‌های دانش بنیان تخصیص داده شده، ادامه داد: وزن تولیدات این شرکت‌ها در اقتصاد ملی (GDP) حدود 1,65 درصد است که نشان می‌دهد به اندازه ارزش تولید از تسهیلات بانکی برخوردار شده‌اند.
وی افزود: مقایسه پرداخت تسهیلات در 10 بانک دولتی و نیمه دولتی اصل 44 که از شرکت‌های فناور حمایت می‌کنند، نشان می‌دهد که در سال گذشته سهم تسهیلات پرداختی آنها به شرکت‌های دانش بنیان به دو درصد رسیده است که نشان از توجه ویژه این بانک‌ها، در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در کنار سایر ماموریت‌های بانک دارد.
مدیر عامل بانک در ادامه با بیان اینکه، در اقتصاد تفاوت کشورها در نوع منابع است، تصریح کرد: یکی از منابع دست نیافتنی ایده‌ها و دانش است و کشورهای صنعتی به دنبال جمع آوری نوآوری، خلاقیت و دانش هستند که همین خلاقیت و دانش به تولید ختم می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مدیران بانکی تمایل دارند در جامعه صنعتی و تولیدکنندگان کالا و خدمات حضور داشته باشند، افزود: در عصر حاضر تولید، از صنعت به دانش تغییر پیدا کرده است و دانشگاه‌ها، مراکز رشد و نوآوری، پارک‌های علم و فناوری و شتاب‌دهنده‌ها، محل تولید دانش هستند که پایه‌ تمام تولیدات عصر حاضر را شکل می‌دهد.
شیری با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های اصلی پست بانک ایران حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات است، خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد که 23 درصد از شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه مشغول فعالیت هستند و همه اقدامات پست بانک ایران برای نهاد سازی در جهت انجام این ماموریت است و واحد‌های خاص بررسی طرح‌های نوآورانه و بخش های مرتبط با شرکت‌های دانش بنیان و فناور را در بانک تشکیل داده‌ایم.
بالاترین مقام اجرایی بانک با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته در قالب طرح‌های تبصره‌ای تنوع سبد تسهیلاتی داشته‌ایم، اظهار کرد:  پست بانک ایران از محل منابع وجوه اداره شده، بند (الف) تبصره (18) قانون بودجه کل کشور، منابع صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق توسعه ملی و منابع بانک می‌تواند به شرکت‌های فناور تسهیلات پرداخت کند.
در ابتدای این نشست، علی دهقان سرپرست معاونت اداره کل تامین مالی طرح‌های نوآورانه پست بانک ایران با اشاره به اینکه هدف بانک حمایت از فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه شرکت‌های دانش بنيان است، گفت: پست بانک ایران با همین دیدگاه، با پنج صندوق، نوآوری و شکوفایی، پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، ضمانت سرمایه گذاری‌ تعاون و ضمانت سرمايه‌گذاری صنایع کوچک تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده است.
وی افزود: در کنار این تفاهم‌نامه‌ها، پست بانک ایران قرارداد عاملیت وزارت ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات‌ از محل اعتبارات بند (الف) تبصره (18) قانون بودجه کل کشور و منابع داخلی بانک را نیز برای حمایت از فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه قرار داده است.
دهقان در ادامه با تشریح انواع تسهیلات در قالب تفاهم‌نامه‌ها، گفت: در کنار این تسهيلات، پست بانک ایران انواع خدمات ارزی و ریالی، صدور ضمانت‌نامه ارزی را نیز در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد.
بر اساس این گزارش، در پایان، جلسه پرسش و پاسخی با حضور مدیرعامل بانک برگزار شد و همچنین حاضرین از شعبه پارک فناوری پردیس بازدید کردند.

منبع: صندوق توسعه فناوری های نوین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

54  ⁄  6  =