آینده ی ارز لوپرینگ چگونه رقم خواهد خورد؟

با افزایش تعداد پروژه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) در اتریوم، کارمزد تراکنش‌ها و زمان‌های مربوط به معامله هم افزایش یافته است. این دقیقا همان چیزی است که پروژه لوپرینگ (Loopring) آن را برطرف می‌کند.

یعنی کنترل کامل بر دارایی‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با Loopring، کاربران دیگر مجبور نیستند کارایی و مقرون به صرفه بودن را برای استفاده از امنیت شبکه اتریوم قربانی کنند. اگر درباره ارز دیجیتال LRC کنجکاو هستید و این که آینده آن به کدام سو می‌رود، پس این راهنما را از دست ندهید.

شبکه لوپرینگ چیست؟

شبکه LRC یک پروتکل مقیاس‌پذیری لایه ۲ اتریوم است. این شبکه در هر ثانیه می‌تواند تا 1000 برابر بیشتر از اتریوم تراکنش انجام دهد و هر تراکنش هم کارمزد کمتری در بر دارد. شبکه Loopring امنیت بلاکچین اتریوم را به ارث می‌برد و کاربران در هر شرایطی به دارایی‌های خود دسترسی دارند. چرا که اپراتورهای صرافی محدود به رفتار مجاز بر اساس این پروتکل هستند.

توسعه‌دهندگان لوپرینگ ادعا می‌کنند که این پروتکل از توان عملیاتی ۲۰۲۵ تراکنش در ثانیه برخوردار است. همچنین برخلاف کارمزدهای بسیار بالای اتریوم، تراکنش‌های Loopring کمتر از یک سنت هزینه دارند.

ممکن است ادعاهای سریع‌تر و ارزان‌تر بودن بلاکچین‌های دیگری مانند آوالانچ (Avalanche) و سولانا (Solana) را هم نسبت به اتریوم شنیده باشید. اما این‌ها برخلاف شبکه Loopring به عنوان بلاکچین لایه 1 شناخته می‌شوند. این یعنی آن‌ها نیز مانند اتریوم، بلاکچین‌های مستقلی هستند و اعتبارسنج‌های مخصوص به خود را دارند.

ارز دیجیتال لوپرینگ چیست؟

سوخت‌رسانی و تغذیه شبکه Loopring به وسیله توکن ابزاری اصلی آن با نام ارز دیجیتال لوپرینگ صورت می‌پذیرد. این ارز دیجیتال در صرافی‌ها با حروف اختصاری LRC شناخته می‌شود. کوین LRC در سال 2017 راه‌اندازی شد. این ارز دیجیتال در اصل هزینه‌های صرافی غیرمتمرکز Loopring را تامین می‌کند. این صرافی غیرمتمرکز در فوریه 2020 راه‌اندازی شد.

هر بار که معامله‌ای را در این صرافی غیرمتمرکز (DEX) پردازش می‌کنید، باید کارمزد خود را به LRC پرداخت نمایید. به‌این‌ترتیب 80 درصد از پول به تامین‌کنندگان نقدینگی می‌رسد و مابقی هم بین بیمه‌گران و سازمان غیرمتمرکز مستقل Loopring تقسیم می‌شود.

بنیان‌گذاران و تاریخچه لوپرینگ

خرید لوپرینگ در صرافی راستین

شبکه Loopring در سال 2017 و توسط مهندس نرم‌افزاری به نام دانیل وانگ تاسیس شد. دانیل وانگ قبل از کار در گوگل به عنوان سرپرست فناوری، مهندس نرم‌افزار ارشد شرکت تولیدی تجهیزات پزشکی بوستون ساینتیفیک بود.

عرضه اولیه کوین (ICO) برای Loopring در اوت 2017 انجام شد و توانست 45 میلیون دلار جمع‌آوری کند. بااین‌حال، بیشتر وجوه جمع‌آوری‌شده به دلیل تشدید مقررات چین به شرکت‌کنندگان در این ICO بازگردانده شد. بقیه سرمایه هم توسط بنیاد Loopring برای توسعه پروتکل استفاده شد. بنیاد Loopring یک شرکت غیرانتفاعی است که در شانگهای فعالیت می‌کند.

در دسامبر 2019، پروتکل لوپرینگ از Loopring 2.0 به Loopring 3.0 منتقل شد که به بهبود تقریبا 1000 برابری آن در کارایی انجامید. همچنین در همان ماه و برای ادغام اوراکل‌ها با بیت کوین شریک شد. سپس بنیاد Loopring صرافی غیرمتمرکز خود را در فوریه 2020 تاسیس کرد. صرافی غیرمتمرکز Loopring هم بر اساس معاملات سفارشی و هم بر اساس معاملات بازارساز خودکار (AMM) فعالیت می‌کند. همچنین به عنوان یک برنامه پرداخت غیرمتمرکز نیز شناخته می‌شود.

قیمت لوپرینگ تحت تاثیر چیست؟

رمز ارز LRC هم مانند هر ارز دیجیتال دیگری دچار نوسان می‌شود. این ارز دیجیتال در پایان اکتبر سال 2021 بسیار رونق گرفت. چرا که ظرف دو هفته از 0.38 دلار به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی 3.70 دلار رسید. تحلیلگران، این افزایش قیمت را به تصمیم GameStop، فروشنده بازی‌های ویدیویی مرتبط دانستند. چرا که این شرکت برای ایجاد بازار تجارت توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) مبتنی بر بلاکچین از شبکه Loopring استفاده کرد.

اما این امر باعث نشد که قیمت لوپرینگ در بالاترین حد خود باقی بماند و در زمستان کریپتو سال 2022 به همراه اکثر ارزهای دیجیتال به‌شدت سقوط کرد. به‌طوری‌که قیمت آن تا سپتامبر 2022 به 30 سنت کاهش پیدا کرد.

با این اوصاف، برخی از تحلیلگران معتقدند که آینده ارز لوپرینگ به موفقیت اتریوم، عملکرد سیستم‌های مقیاس‌پذیر رقیب و بلاکچین‌های لایه 1 مرتبط است. برخی از کاربران هم بر این باورند که مرج اتریوم و مقیاس‌پذیرتر شدن آن نیاز به شبکه‌های مقیاس‌پذیری را از بین می‌برد. اما ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم معتقد است که پیشرفت این دو لایه کاملا به یکدیگر وابسته خواهد بود.

آیا در لوپرینگ سرمایه‌گذاری کنیم؟

اگرچه سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال Loopring قطعاً ریسک دارد، اما اکنون زمان خرید و پیشی گرفتن از حدس و گمان است. ارز دیجیتال Loopring برخلاف رمز ارزهای ساده‌تری مانند دوج کوین چندین ابزار قوی در پیرامون خود دارد. بنابراین کاربردهای آن بسیار گسترده است و با توییت‌های ایلان ماسک بالا و پایین نمی‌شود.

لوپرینگ ویژگی‌هایی دارد که آن را نسبت به دیگر ارزهای دیجیتال واقعا مفید می‌سازد و شانس خوبی برای رشد ارزش در سال‌های آینده دارد. اتحاد یا ادغام با GameStop ممکن است این فرآیند را تسریع کند. اما Loopring می‌تواند حتی بدون اتصال به سایر شرکت‌ها هم کارایی‌های فراوانی داشته باشد.

از کجا ارز دیجیتال لوپرینگ بخریم؟

خرید ارز دیجیتال LRC از صرافی‌های خارجی با دردسرهای بسیار زیادی همراه است. زیرا با توجه به تحریم‌ها، اکثر صرافی‌های معتبر بین‌المللی از ارائه خدمات به کاربران ایرانی سر باز می‌زنند. در چنین وضعی برای دریافت خدمات این صرافی‌ها به تغییر آی پی خود به خارج از کشور نیاز خواهید داشت. همچنین نقل‌وانتقال پول از صرافی‌های خارج به سیستم بانکی ایران امکان‌پذیر نیست. درعین‌حال، خطر انسداد سرمایه در صورت شناسایی شما به عنوان یک کاربر ایرانی وجود دارد.

به همین دلیل، توصیه می‌شود که خرید ارزهای دیجیتالی مانند لوپرینگ را حتما از یک صرافی رمز ارز داخلی مانند راستین انجام دهید. شما در صرافی راستین می‌توانید انواع کوین‌های مطرح مانند بیت کوین، اتریوم، تتر و سایر استیبل کوین‌ها را به راحتی خرید و فروش کنید. درواقع این کار به راحتی و با ریال فیات انجام می‌شود و هیچ‌گونه خطری نیز سرمایه شما را تهدید نخواهد کرد. در حال حاضر بیش از 200 کوین در صرافی ارز دیجیتال راستین فهرست شده است که LRC هم جزء آن‌هاست.

روش خرید لوپرینگ از صرافی راستین

برای خرید و فروش ارز دیجیتال LRC کافی‌است به وب‌سایت صرافی راستین رفته و یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید. سپس باید مراحل احراز هویت مشتری (KYC) را پشت سر بگذارید. زمانی که حساب شما فعال شد و هویت شما احراز گشت، می‌توانید خرید و فروش ارز دیجیتال LRC را آغاز کنید. این کار با اتصال کارت‌بانکی شما به صرافی راستین و استفاده از ریال برای خرید کوین‌هایی مانند LRC صورت می‌پذیرد.

در صرافی ارز دیجیتال راستین به امکاناتی نظیر قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال مانند قیمت تتر دسترسی خواهید داشت. همچنین کارمزدها هم به صورت منصفانه اخذ می‌شود و تراکنش‌ها هم در اسرع وقت به حساب شما واریز خواهند شد.

جمع‌بندی

شبکه لوپرینگ و ارز دیجیتال بومی آن بسیار نویدبخش هستند. بنابراین سرمایه‌گذاری بر روی این کوین می‌تواند بازده خوبی داشته باشد. درعین‌حال توجه داشته باشید که تمامی ارزهای دیجیتال و ازجمله LRC پرنوسان هستند. بنابراین پیش از سرمایه‌گذاری، تحقیقات کاملی انجام دهید. همچنین سرمایه‌های حیاتی خود را در این عرصه وارد نکنید.

منابع:

  • https://www.coindesk.com/learn/what-is-loopring-and-whats-driving-its-rise/
  • https://kriptomat.io/cryptocurrencies/loopring/what-is-loopring/
  • https://www.fool.com/investing/2021/11/24/should-you-buy-loopring-after-its-recent-372-high/#:~:text=Loopring%20has%20the%20same%20qualities,without%20a%20meme%20stock%20connection.
لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  ⁄  6  =