مروری بر لیست طلبکاران و بدهکاران دولت / نظام بانکی دومین طلبکار بزرگ دولت

بر اساس اعلام مرکز بدهی های عمومی و روابط مالی دولت، مانده بدهی دولت (بدون در نظر گرفتن بدهی شرکت های دولتی) به اشخاص و نهادها در پایان خرداد ماه سال جاری به رقم 1376 هزار میلیارد تومان رسیده که این رقم نسبت به پایان اسفند ماه سال قبل با رشد حدود 18 درصدی همراه شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بر اساس آمار منتشر شده دارندگان اوراق مالی اسلامی با مانده مطالبه 408 هزار میلیارد تومانی (حدود 29 درصد از کل) بیشترین مانده مطالبات از دولت را دارند. مانده بدهی دولت به بانک مرکزی و دیگر بانک های دولتی در تاریخ یاد شده به رقم 327 هزار میلیارد تومان رسیده و از این حیث این نهادها را به عنوان بزرگترین طلبکار دولت معرفی کرده است. بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی نیز در پایان بهار سال جاری مانده مطالباتی معادل 40 میلیارد تومان از دولت داشته اند.

 

در سوی مقابل جمع مانده مطالبات دولت از اشخاص و نهادها در پایان خردادماه سال جاری به رقم 634 هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به پایان سال قبل با رشد 45 درصدی همراه شده است. با تکیه بر اعداد اشاره شده مازاد بدهی های دولت به مطالبات آن به رقم 742 هزار میلیارد تومان بالغ شده است.

مطلبات دولت از سیستم بانکی بر اساس گزارش در دسترس در پایان خرداد ماه به 70 میلیارد تومان مطالبات از بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی مربوط می شود.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

13  −    =  5