بانک آینده در فصل تابستان سود ده بود! / ذخایر مطالبات مشکوک الوصول برگشت

بر اساس گزارش های منتشر شده در سامانه کدال، بانک آینده در شش ماهه نخست سال جاری زیان خالصی معادل 1041 میلیارد تومان گزارش کرده که این زیان نسبت به مدت مشابه سال قبل 95 درصد کمتر است. شناسایی رقم 20 هزار میلیارد تومان سود از محل سایر درآمدهای عملیاتی و به صورت مشخص از محل برگشت ذخایر مطالبات مشکوک الوصول از دلایل کاهش این زیان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، گزارش عملکرد بانک آینده برای شش ماهه نخست سال 1401 در سامانه کدال منتشر شد.

بر اساس این گزارش، بانک آینده در این دوره زیان خالصی معادل 1041 میلیارد تومان گزارش کرده که این زیان نسبت به مدت مشابه سال قبل 95 درصد کمتر است.

نکته قابل توجه دیگر آن که زیان بانک آینده در سه ماهه ابتدایی سال 8628 میلیارد تومان بوده و لذا با توجه به زیان مجموع شش ماه، می توان گفت این بانک در سه ماهه دوم سود خالصی معادل 7587 میلیارد تومان شناسایی کرده است.

بررسی ها نشان می دهد دلیل اصلی سودآوری فصل تابستان، شناسایی رقم 20 هزار میلیارد تومان سود از محل سایر درآمدهای عملیاتی و به صورت مشخص از محل برگشت ذخایر مطالبات مشکوک الوصول بوده است.

توضیح ارائه شده از سوی بانک در خصوص بازگشت این ذخایر به این شرح است: «با توجه به اینکه عمده مطالبات بانک، بابت تامین مالی پروژه های نیمه تمام و در دست بانک می باشد و مقرر نیست از اشخصاص دیگری وصول گردد، لذا ابهامی در وصول آن ها وجود ندارد.»

باید منتظر ماند و دید در گزارش حسابرسی شده، حسابرس ادله بانک در خصوص بازگشت ذخایر را خواهد پذیرفت یا خیر.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

64  −    =  55