هزینه اجرای کفپوش آنتی استاتیک چقدر است؟

هزینه کفپوش آنتی استاتیک اولین چیزی است که کارفرمایان در مورد آن کنجکاو هستند. در این صفحه قصد داریم جدول لیست قیمت کفپوش اپوکسی را به همراه عوامل موثر بر هزینه نهایی پروژه بررسی کنیم.

کفپوش آنتی استاتیک چیست؟

کفپوش آنتی استاتیک محصولی است که در کارخانجات، محیط‌های آزمایشگاهی و هر جایی که الکتریسیته وجود دارد ممکن است استفاده شود. اگر فضا و مکانی داشته باشید که مواد قابل اشتعال و یا الکتریسیته ساکن در آنجا باشد، قطعا به فکر خطراتی که ممکن است در این حین وجود داشته باشد افتاده اید. کفپوش آنتی استاتیک یک راه حل عالی برای کفسازی این محیط‌هاست.

قیمت کفپوش آنتی استاتیک چگونه محاسبه می شود؟

هزینه پروژه اپوکسی آنتی استاتیک را می توان بر اساس نوع کفپوش اپوکسی مورد استفاده در پروژه، ضخامت و اندازه آن محاسبه کرد. جدول زیر لیست قیمت خدمات شما را بر اساس فاکتورهای فوق نشان می دهد. در ادامه هزینه هر متر مربع کفپوش اپوکسی را با هم خواهیم دید. برای مشاوره رایگان و برآورد دقیق تری از هزینه پروژه اپوکسی خود با کارشناسان بهبود صنعت تماس بگیرید. خوشحال خواهیم شد که از شما بشنویم.

چه عواملی بر قیمت کفپوش اپوکسی تاثیر می گذارد؟

همانطور که قبلا ذکر شد برای تعیین قیمت انواع کفپوش اپوکسی ابتدا باید عوامل موثر بر قیمت را مشخص و بررسی کرد. استفاده از کفپوش های اپوکسی شامل چندین مرحله و متریال های مختلف می باشد به همین دلیل عوامل زیادی بر قیمت نهایی کفپوش اپوکسی تاثیر می گذارد. از جمله عوامل موثر بر قیمت کفپوش اپوکسی می توان به: اندازه محیط، زیرلایه و پوشش کف، ضخامت رزین اپوکسی، رنگ و طرح دکوراسیون، خاصیت آنتی استاتیک، خاصیت مقاومت شیمیایی، کیفیت مواد و هزینه نصب در ادامه به بررسی جزئیات این عوامل خواهیم پرداخت.

نوع زیر خاک و کف

انواع مختلف کفپوش های اپوکسی برای نصب نیاز به زیرسازی و آماده سازی کف زیرین دارند. نوع زیرسازی مورد نیاز کفپوش های اپوکسی بستگی به جنس و کیفیت زیرسازی دارد. بنابراین زمانی که باید برای فونداسیون ها و عملیات سطحی صرف کنید در قیمت کف بسیار موثر است. حذف تخلخل و سوراخ ها، آسیب های فیزیکی، آسیب های شیمیایی، آلودگی و رطوبت از سطح زیرین بسیار گران است و طبیعتاً بر هزینه نهایی هر متر مربع کفپوش اپوکسی تأثیر می گذارد.

ضخامت

ضخامت کفپوش اپوکسی ارتباط مستقیمی با کاربری پروژه دارد. در محیط های صنعتی پرتردد و پارکینگ های عمومی ضخامت کف اپوکسی بیشتر از محیط های کم تردد خواهد بود. ضخامت 1 تا 2 میلی متر در محیط معمولی، ضخامت 2 تا 3 میلی متر در محیط ترافیک نیمه سنگین، ضخامت 3 تا 4 میلی متر در ترافیک سنگین و ضخامت 8 میلی متر در شرایط خاص در محیط ترافیک سنگین. همچنین باید یک میلی متر ضخامت داشته باشد. هنگام در نظر گرفتن ضخامت، توجه به دو نکته “کاربرد پروژه” و “کف بتنی” اهمیت ویژه ای دارد.

مساحت فضا

یکی از بارزترین عواملی که بر قیمت نهایی کفپوش اپوکسی تأثیر می گذارد، سطح مورد نظر است. واضح است که با افزایش سطح کار، هزینه اجرا در هر متر مربع کاهش می یابد. هزینه هایی مانند حمل تجهیزات، حمل و نقل کارگران و مهندسان ناظر و بسیاری از هزینه های دیگر از جمله هزینه های ثابتی است که باید پرداخت شود. برای برآورد هزینه نهایی زمین در هر متر مربع، این هزینه های ثابت باید بر مساحت سطح تقسیم شوند. بنابراین واضح است که هر چه مساحت بیشتر باشد نتیجه این تقسیم کمتر و هزینه نهایی کمتر می شود.

زیورآلات رنگی و طرح دار (تزیینی)

یکی از ویژگی های مهم و جذاب کفپوش اپوکسی که آن را بسیار محبوب کرده است، زیبایی طرح و رنگ کفپوش اپوکسی دکوراتیو در محیط هایی است که نیاز به طراحی زیبا و جذاب دارد.

رنگ به کار رفته و پیچیدگی طرحی که روی کفپوش کار خواهد شد از جمله عواملی است که بر قیمت کفپوش اپوکسی تاثیر می گذارد.

خاصیت ضد الکتریسیته ساکن

محیط های مستعد حوادث الکتریکی شامل اتاق سرور و اتاق عمل است. کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک یا ضد الکتریسیته ساکن در این محیط ها کاربرد زیادی دارد.

خاصیت ضد لغزش

اگر کفپوش در محیطی با ترافیک زیاد نصب شود، خاصیت ضد لغزش آن می تواند از بسیاری از خطرات جلوگیری کند.

میزان مصرف متریال

محاسبه ضخامت لایه برای محاسبه مواد مصرفی مورد نیاز برای اجرای کفپوش اپوکسی ضروری است. بر اساس محاسبات ریاضی، اگر می خواهید ده متر مربع سطح را با ضخامت یک میلی متر بپوشانید، باید از ده لیتر مواد استفاده کنید. تراکم و وزن کفپوش های اپوکسی تولید شده توسط هر شرکت با یکدیگر متفاوت است، بنابراین میزان متریال استفاده شده متفاوت خواهد بود، پس مراقب باشید.

مقاومت شیمیایی و اسیدی

توجه به ایمنی و کیفیت در محیط های صنعتی جایگاه ویژه ای دارد. انواع خاصی از پوشش های اپوکسی وجود دارد که در برابر مواد شیمیایی و اسیدی مقاوم هستند. محیط های صنعتی اغلب در معرض مواد شیمیایی هستند که می توانند برای سلامت محیط زیست مضر یا مضر باشند. پوشش های مقاوم در برابر مواد شیمیایی اغلب در صنایع غذایی و پالایشی استفاده می شوند. بنابراین خواص مقاومت شیمیایی عاملی است که بر قیمت کفپوش اپوکسی تاثیر می گذارد.

کیفیت و جنس متریال

عامل بعدی که قیمت یک حماسه را تعیین می کند، کیفیت مواد یا مواد مصرفی است. انتخاب مواد مورد نیاز برای اجرای پوشش اپوکسی برندهای مختلف تاثیر بسزایی در قیمت دارد. اطمینان از کیفیت مواد مورد نیاز یکی از سخت ترین قسمت هایی است که نیاز به تجربه زیادی دارد. استفاده از مشاور یا پیمانکار در این زمینه می تواند انتخاب عاقلانه ای برای ایمن سازی مواد مورد نیاز شما باشد.

دستمزد و هزینه نصب

فاکتور نهایی که قیمت نهایی کفپوش اپوکسی را تعیین می کند، هزینه نصب است. بیشتر مراحل نصب کفپوش اپوکسی توسط نیروی انسانی انجام می شود و ماشین آلات چندان درگیر این فرآیند نیستند. با مدیریت صحیح پروژه و انتخاب کارگران ماهر می توانید کفپوش اپوکسی را با تعداد کم کارگر تکمیل کنید و هزینه های نیروی کار و هزینه نصب را کاهش دهید.

مشاوره رایگان برای برآورد هزینه کفپوش اپوکسی

متخصصین بهبود صنعت پارسا https://epoxyfloor.ir با تکیه بر دانش چندین ساله تجربه حرفه ای با اجرای بیش از 700 پروژه بزرگ و ملی در کشور پهناور ایران آماده ارائه خدمات مشاوره تخصصی رایگان به شما می باشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  28  =  31