پرداخت یارها فعلا نفس راحتی می کشند/ لغو الزام دریافت مجوز اینماد برای شروع کسب و کار

کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال در نامه‌ای به مدیرعامل شاپرک دستور توقف الزام اخذ اینماد توسط پایانه‌های اینترنتی تا ۲۴ آبان‌ماه را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، رضا باقی اصل، جانشین رئیس کمیسیون راهبردی اقتصاد دیجیتال در نامه‌ای به سید کاظم دهقان، مدیرعامل شاپرک گفته است، بررسی موضوع عدم الزام اخذ اینماد برای شروع کسب وکار در دستور کار کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال قرار دارد.

ضمن اینکه طبق مصوبه هیأت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب وکار، تعیین تکلیف اینماد به عنوان یکی از مجوزهای کسب ‌وکار منوط به اتخاذ تصمیم توسط کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال شده است.

در نامه‌ای که از سوی شاپرک برای شرکت‌های پرداخت‌یاری ارسال شد تاکید شده بود تمامی درگاه‌های پرداخت باید دارای اینماد باشند و هویت دارنده درگاه پرداخت با هویت دارنده نماد منطبق باشد در غیر اینصورت از تاریخ ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۱ درگاه پرداخت کلیه پایانه‌های اینترنتی فاقد نماد یا دارای هویت نامنطبق با مالک نماد غیرفعال خواهد شد.

اکنون با نامه کمیسیون راهبردی اقتصاد دیجیتال به شاپرک الزام استفاده از اینماد از سوی شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت به شرکت‌های پرداخت‌یار، مغایر با تصمیمات هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار تشخیص داده شده و تصمیم‌گیری در این حوزه را در اختیار کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال دانسته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  4