کارمزدهای بانکی به زودی اصلاح می شوند

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی؛

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی اظهار داشت: برای نیمه دوم سال در نظر داریم روی کارمزدهای بانکی اقداماتی را در جهت اصلاح آن انجام دهیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، معاون فناوری های نوین بانک مرکزی در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در خصوص سیاست های بانک مرکزی برای نیمه دوم سال و نیز سال آینده عنوان کرد: در حال حاضر سعی داریم استراتژی هایی که وجود دارد را تدوین کنیم. در گام بعدی نیز به بحث کارمزدهای بانکی و اصلاح آن را به جریان خواهیم انداخت.

مهران محرمیان از برنامه های محرمانه برای سال جدید خبر داد که تشریح این برنامه ها برای آینده ممکن دانست.

کارمزد بانکی چیست؟

بسیاری از افراد، هنگام استفاده از خدمات الکترونیک بانکی، متوجه کسر مبلغی تحت عنوان کارمزد شده اند. این کارمزد، مبلغی است که بانک ها و سایر موسسات مالی، در ازای خدماتی که ارائه می دهند، تحت عنوان کارمزد بانکی، دریافت می دارند.

از آنجا که یکی از وظایف بانک مرکزی، بر اساس قانون پولی و بانکی کشور، تعیین میزان حداقل و حداکثر بهره و کارمزد دریافتی و پرداختی بانک‌ ها می باشد، نرخ جدید این مبلغ، طی بخشنامه ای، توسط بانک مرکزی ایران، اعلام می گردد و گاها با توجه به افزایش تورم، این نرخ افزایش می یابد.

در پاسخ به این سوال که کارمزد خدمات بانکی چیست، باید گفت، بانک ها و سایر موسسات مالی، در ازای ارائه خدماتی که ارائه می دهند، مبلغی را تحت عنوان کارمزد بانکی، دریافت می دارند. بانک مرکزی بر اساس قانون پولی و بانکی کشور، موظف به تعیین میزان حداقل و حداکثر کارمزد دریافتی و پرداختی بانک‌ ها و نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری می باشد.

کارمزد خدمات بانکی، مبلغی است که بانک ها و سایر موسسات مالی، در ازای خدماتی که ارائه می دهند، دریافت می دارند.این خدمات شامل کارت به کارت و چک بین بانکی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  ⁄    =  18