فرود بیت‌کوین در پی زوال FTX

وضعیت بازار کریپتو در روزهای اخیر نشان می‌دهد که صرافی FTX، از جمله مهم‌ترین صرافی‌های مهم در جهان و با دو سرمایه‌گذار معتبر جهانی از جمله BINANCE و ALAMEDA پایان یافت؛ زیرا این نهاد قادر به برطرف کردن 8 میلیارد دلار کسری نقدینگی خود نبود و این موضوع سبب شد روزانه از ارزش توکن‌های FTT کاسته شده و از قیمت 25 دلار به 2 دلار سقوط کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، کمبود نقدینگی در صرافی FTX و فروپاشی این نهاد در روز گذشته سبب شد بازار رمزارزها از جمله بیت‌کوین و اتریوم به مسیر نزولی خود ادامه دهند.

آمارها نشان می‌دهد که کاهش ارزش توکن‌های FTT، سرمایه‌گذاری صرافی FTX در پروژه‌های رمزارزها با ورشکستگی همراه شده است و این موضوع سبب شد تا ارزش توکن‌های این صرافی که در هفته گذشته از ۲۵ دلار به ۴دلار رسیده بود، اکنون با فروپاشی به ۲/ ۲ دلار سقوط کند.

به دنبال این موضوع لیدر بازارهای پر‌ریسک‌(بیت‌کوین) با کاهش ۱۴ درصدی خود در روزهای اخیر حمایت کانال ۱۸ هزار دلاری را از دست داد و به کانال ۱۶ هزار دلاری راه پیدا کرد.

همچنین دومین ارز دیجیتال مهم در سطح جهان‌(اتریوم) نیز با ریزش ۲/ ۷ درصدی به میانه کانال ۱۲۰۰ دلار هدایت شود.

در مقابل شیب نزولی بیت‌کوین، طلا در آخرین ساعات پایانی بازارها و در پی ریزش دلار جهانی با رشد ۵/ ۲ درصدی مواجه شد و به میانه کانال ۱۷۷۰ دلار رسید.

برخی از تحلیل‌گران بر این باورند که سرمایه‌گذاران بازارهای ریسکی به دودسته تقسیم شدند.

دسته اول افرادی هستند که قصد سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت در بازارها را دارند و با افت قیمتی بیت‌کوین اقدام به انتقال دارایی‌های خود به بخش‌های مختلف بازارهای جهانی از جمله طلا با هدف کسب سود بیشتر کردند.

دسته دوم نیز اشخاصی هستند که با افت قیمتی بیت‌کوین و اتریوم با پیش‌بینی بازگشت ارزهای دیجیتال به کانال سابق قیمتی، خرید خود را چند برابر کرده‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

12  ⁄    =  3