تحلیل ارز دیجیتال تتر؛ آیا قیمت تتر رشد می‌کند؟!

رشد ارزش ریالی ارز دیجیتال تتر، بزرگترین استیبل کوین دنیای رمزارزها، در هفته‌های اخیر در جریان شرایط اقتصادی و سیاسی ایران، باعث جلب توجه سرمایه‌گذاران به این ارز شده است و حجم بسیار زیادی از سرمایه‌گذاران از آن، به‌عنوان جایگزینی برای دلار کاغذی برای معاملات خود استفاده می‌کنند.

برای تحلیل تتر، ابتدا باید دلار و سپس تحولات بازار رمزارز‌ها را تحلیل کنیم. در این گزارش تحلیلی قصد داریم آینده دلار و قیمت تتر را بررسی و اهداف مشخص خودمان را ارائه کنیم.

دلار تا کجا رشد می‌کند؟

برای تحلیل کوتاه مدت دلار نیاز است چند فاکتور را در نظر بگیریم، یکی از این فاکتورها قیمت دلار هرات است.

بازار دلار هرات به‌دلیل اینکه زودتر از بازار دلار تهران باز می‌شود، معیاری برای تحلیل کوتاه مدت قیمت دلار است، زیرا قیمت سعی می‌کند خود را به عدد هرات نزدیک کند. به‌طور معمول، دلار هرات و دلار تهران در یک عدد معامله می‌شوند. در صورت تفاوت این دو قیمت، می‌توانیم بگوییم حباب تشکیل شده است.

دلار هرات در زمان نگارش این تحلیل، در ۳۴.۹۰۰ تا ۳۴.۸۰۰ معامله می‌شود. این درحالی است که قیمت دلار در بازار آزاد ۳۶.۰۰۰ تا ۳۶.۲۰۰ معامله می‌شود. این تفاوت قیمت نشان می‌دهد که بازار دلار تهران در حالت احساسی قرار دارد و دچار حباب است.

فاکتور بعدی، درهم امارات است. اهمیت درهم به این خاطر است که در حال حاضر بیشتر حواله‌ها با درهم انجام می‌شود و مقدار زیادی از حجم دلار، از امارات وارد ایران می‌شود.

درهم معمولا با یک نسبتی از دلار ارزان‌تر است. این نسبت معمولا ۳.۶۷ درهم است. ضرب این نسبت در ارزش روز درهم، ارزش واقعی دلار را به ما نشان می‌دهد.

درحال حاضر درهم امارات در بازه ۹.۷۰۰ تا ۹.۸۰۰ معامله می‌شود که با این مقدار ارزش واقعی ۳۵.۶۰۰ تا ۳۵.۹۰۰ است.

این نشان می‌دهد که دلار تهران مقداری حباب مثبت دارد که احتمالا تخلیه شود.

حال با توجه به گفته‌های ما و شاخص‌های بالا، انتظار داریم در کوتاه مدت دلار اصلاح کوتاهی بکند ولی احتمالا در اشل بزرگ‌تر بنظر می‌رسد که این رشد ادامه دار خواهد بود.

بررسی شرایط بازار ارزهای دیجیتال

هنگامی که بازار ریزشی می‌شود، تقاضا برای تتر بالا می‌رود و هنگامی که بازار صعودی می‌شود، فعالان بازار تترهای خود را فروخته و ارز دیجیتال خریداری می‌کنند و به همین دلیل باعث افزایش عرضه می‌شوند.

با توجه به شرایط فعلی بازار و ریزش اخیر قیمت ارزهای دیجیتال، انتظار افزایش تقاضا را خواهیم داشت که البته در حال حاضر این افزایش خود را در قیمت نشان داده است و تتر در قیمت ۳۶.۹۰۰ معامله می‌شود و تفاوت قیمتی معادل با ۸۰۰ تومان دارد.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال تتر

 

از نظر تکنیکالی، ارز دیجیتال تتر پس از شکست قدرتمند مقاومت محدوده ۳۴ هزار تومان، رشد قدرتمندی را شروع کرده ولی در اواخر روند، قدرت روند کم شده است و این نشان می‌دهد که نیازمند اصلاح کوتاهی است. این اصلاح در مرحله اول تا ۳۶ هزار تومان و در مرحله بعدی تا ۳۵ هزار تومان می‌تواند ادامه‌دار باشد. احتمالا با توجه به قدرت روند صعودی، این اصلاح از نظر زمانی کوتاه‌مدت است و بعد از آن روند صعودی دوباره شروع خواهد شد.

نتیجه‌گیری در مورد تحلیل ارز دیجیتال تتر

 

در این تحلیل ما با بررسی شاخص‌های تاثیر گذار بر دلار و تتر و همچنین تحلیل تکنیکال تتر، می‌توانیم به این نتیجه برسیم که درحال حاضر می‌توان انتظار یک اصلاح کوتاه را داشته باشیم و پس از این، رشد بازار این ارز را شاهد خواهیم بود.

خرید و فروش تتر را در بهترین صرافی ایرانی تجربه کنید

تتر جایگاهی مهمی در بازار ارزدیجیتال دارد. در صرافی آنلاین بیت پین امکان خرید و فروش تتر به ساده‌ترین شکل ممکن و با بهترین قیمت فراهم شده است. با مراجعه به سایت و اپلیکیشن بیت پین علاوه بر تتر می‌توانید اقدام به خرید اتریوم، بیت کوین، کاردانو، چین‌لینک و سایر رمزارزهای مهم بازار کنید. برای خرید یا فروش تتر، کافی است در پلتفرم بیت‌پین ثبت‌نام کنید. بعد از ثبت‌نام به «پلتفرم خرید و فروش» رفته و شما می‌توانید با استفاده از تومان و کارت بانکی، تتر بخرید یا بفروشید. همچنین بعد از خرید تتر، می‌توانید با استفاده از آن در بازارهایی مانند بیت‌کوین/تتر، رمزارزهای دیگری خرید یا فروش کنید.

دریافت خدمات از صرافی ما نیازمند ایجاد حساب کاربری است. در صورتی که قبل از این اکانت نساخته‌اید، از (مرکز راهنمای ویدیویی) راهنمایی گرفته و حساب تازه‌ای برای خود ایجاد کنید. سپس برای خرید تتر از صرافی بیت‌پین اقدام کنید. بیت پین یکی از صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال در ایران است.

ارز دیجیتال تتر چیست؟

تتر یک ارز پایدار رمزنگاری با پشتوانه ارز فیات است. ارزش آن به ارزش ارزهای فیات پیوند یا به عبارت بهتر، متصل شده است.

ارز دیجیتال تتر که با علامت (₮) نشان داده می‌شود.

تتر اولین بار با نام رئال کوین (Realcoin) در جولای سال ۲۰۱۴ راه اندازی شد و در ماه نوامبر توسط شرکت تتر، شرکت مسئول نگ‌هداری ارز ذخیره شده به عنوان پشتوانه، نام‌گذاری جدید شد. مبادلات این ارز در فوریه ۲۰۱۵ آغاز شد.

USDT پر استفاده‌ترین توکن شرکت تتر است. ارزش USDT معادل و متصل به دلار، ارز رسمی مبادلات جهانی است. یک USDT دقیقا برابر با یک دلار (USD) و نه یک سنت بیشتر یا کمتر است. USDT اساسا یک دلار رمزنگاری (حداقل از نظر ارزش) است.

همچنین، تتر یک ارز رمزنگاری‌شده پایدار بر پایه سایر ارزهای دیگر مثل یورو را با علامت اختصاری EURT ارائه می کند.

به طور کلی، تتر یک ارز رمزنگاری مبتنی بر بلاک چین است که توکن های در گردش آن با مقدار معادل از ارزهای فیات مثل دلار، یورو یا ین ژاپن که در یک حساب بانکی مشخص نگ‌هداری می شود، پشتیبانی می‌شوند.

توکن تتر که ارز شبکه تتر است با نماد USDT مبادله می‌شود.

نکته قابل توجه در ارز پایدار USDT این است که معامله‌گران با پناه بردن به آن می‌توانند از نوسانات ارزهای رمزنگاری در امان بمانند. اما همچنان در معرض نوسانات قیمتی خود پول فیات قرار دارند که شدت آن به نسبت بازار رمزارز بسیار کمتر است.

به عنوان مثال، در نظر بگیرید اگر ارزش دلار در مقابل ریال طی رویدادی بزرگ در یک شب دو برابر شود، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ توکن‌های USDT شما به همان اندازه دلاری افزایش خواهند کرد.

سوالات متداول

آیا تتر (USDT) همیشه ثابت یک دلار است؟

بله، تتر (USDT) با پشتوانه دلار آمریکا تولید میشود و همیشه ثابت ۱دلار است. اما به علت قانون عرضه و تقاضا گاها اختلاف قیمت ناچیزی با دلار پیدا می‌کند.

آیا تتر پشتوانه‌ای به غیر از دلار آمریکا هم دارد؟

بله، تتر توکن‌هایی با پشتوانه ارزهای فیات همچون دلار، یورو و یوآن تولید میکند. علاوه برآن تتر استیبل کوینی با پشتوانه طلا نیز دارد.

آیا تتر می‌تواند موجودی داخل والت کاربر را مسدود کند؟

بله، قرارداد هوشمند تتر به صورتی طراحی شده که این امکان را به شرکت صادر کننده توکن می‌دهد که هر زمان بخواهد موجودی هر والتی را اصطلاحا فریز کند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =