جهش سود بانک گردشگری به لطف فروش دارایی تملیکی

بانک گردشگری در 6 ماهه نخست سال جاری به سود خالص 484 میلیارد تومانی دست یافت که 98 درصد نسبت به دوره مشابه سال 1400 رشد داشته است. علت اصلی رشد سود این بانک را می توان در افزایش 43 درصدی سایر درآمدها و هزینه ها جست و جو نمود که دلیل اصلی آن نیز عمدتا مربوط به سود حاصل از فروش دارایی های تملیکی و هم چنین سهم از سود سال های آتی ناشی از معاملات سال مالی قبل بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانک گردشگری گزارش عملکرد 6 ماهه نخست منتهی به شهریور 1401 را منتشر نمود.
این بانک در بازه زمانی مورد بررسی به سود خالص 484 میلیارد تومانی دست یافت که 98 درصد نسبت به دوره مشابه سال 1400 رشد داشته است.
علت اصلی رشد سود این بانک را می توان در افزایش 43 درصدی سایر درآمدها و هزینه ها جست و جو نمود که دلیل اصلی آن نیز عمدتا مربوط به سود حاصل از فروش دارایی های تملیکی و هم چنین سهم از سود سال های آتی ناشی از معاملات سال مالی قبل بوده است.
بررسی هزینه های بانک گردشگری حاکی از افزایش 124 درصدی هزینه عمومی و اداری، 354 درصدی هزینه مطالبات مشکوک الوصول و 52 برابری هزینه مالی (به دلیل ثبت و شناسایی هزینه وجه التزام پرداختی بابت اضافه برداشت به بانک مرکزی) می باشد.
مانده تسهیلات اعطایی و مطالبات بانک گردشگری در پایان شهریور ماه در حدود 39 هزار میلیارد تومان بود که با رشد 98 درصدی نسبت به پایان اسفند ماه 1400 همراه بود. در سوی دیگر نیز مانده سپرده های مشتریان با رشد 23 درصدی به بیش از 108 همت بالغ گردید.
لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

47  −  40  =