مزایای هویت دیجیتال چیست؟

هویت دیجیتال به عنوان مجموعه‌ای از اطلاعات واقعی دیجیتالی و قابل استفاده مجدد در مورد شما تعریف می‌شود که می‌توانید آن را کنترل کنید و فقط در صورت نیاز به اشتراک بگذارید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در دهه گذشته، هویت دیجیتال (digital identity) تنها به آپلود یک نسخه دیجیتال گواهینامه رانندگی، گذرنامه یا سایر اسناد شناسایی افراد گفته می‌شد. راه‌حل‌هایی که برای احراز هویت از این عکس‌های فوری دیجیتال استفاده می‌کنند تا به کسب و کارها کمک کنند تا مشتریان خود را در دنیای آنلاین بشناسند و به آن‌ها اعتماد کنند.

اما این عکس‌های فوری ایراداتی هم دارند:

اولین ایراد این است که دستکاری دیجیتالی این شناسه‌ها با استفاده از نرم افزارهای ویرایش عکس برای کلاهبرداران آسان است. کلاهبرداران و مجرمان می‌توانند به راحتی عکس شناسنامه‌ها را در دارک وب بخرند، چند ویرایش ساده روی آن‌ها انجام دهند و سپس آن‌ها را به عنوان عکس خود با کسب و کارها به اشتراک بگذارند.

دومین ایراد این است که عکس فوری، مصرف‌کنندگان را ملزم می‌کند که اطلاعات بیشتری از آنچه لازم است به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال، اگر کاربر برای اثبات قانونی بودن سن خود برای دسترسی به یک وب سایت خرید و فروش ارز دیجیتال نیاز به ارائه شناسه و اطلاعات کاربر دارد، ممکن است نخواهد نام اصلی و واقعی، آدرس و تاریخ تولد کامل خود را با شرکت به اشتراک بگذارد و فقط می‌خواهد با جزئیات سایت آشنا شود و به وب سایت ثابت کند که خردسال نیست و به سن قانونی رسیده است.

سومین مشکل این است که هر بار که می‌خواهید حساب کاربری آنلاین باز کنید، گرفتن عکس از مدارک شناسایی زمان‌بر است. اگر در جای کم نوری هستید یا وب کمی با وضوح پایین و کیفیت کم دارید، یا اگر در ثابت نگه داشتن شناسه مشکل دارید، ممکن است نرم افزار عکس فوری را رد کند و نپذیرد.

در نتیجه، هویت دیجیتال به عنوان مجموعه‌ای از اطلاعات واقعی دیجیتالی و قابل استفاده مجدد در مورد شما تعریف می‌شود که می‌توانید آن را کنترل کنید و فقط در صورت نیاز به اشتراک بگذارید.

هویت دیجیتال بسیار امن‌تر است و امکان تقلب را برای کلاهبرداران بسیار سخت‌تر می‌کند. این امر به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد فقط جزئیات مورد نیاز خود را با یک کسب و کار به اشتراک بگذارند و آن را در هر زمان که ترجیح دادند، لغو اشتراک کنند؛ در واقع با هویت دیجیتال، کاربر کنترل کامل بر اطلاعات خصوصی خود دارد. از آنجایی که این اطلاعات به صورت دیجیتالی است، ارسال آنلاین آن نیز در دنیای آنلاین بسیار آسان است.

علاوه بر این، هویت دیجیتال می‌تواند حاوی اطلاعات بسیار بیشتری نسبت به اطلاعاتی باشد که در شناسنامه یا گذرنامه شما درج شده است و می‌تواند شامل جوایز و جزئیات عضویت در باشگاه، امتیاز اعتباری، اطلاعات بانکی و موارد دیگری باشد که در حساب دیجیتال شما محاسبه شده است.

این بدان معناست که هویت دیجیتال دریافت خودکار تخفیف‌هایی را که واجد شرایط آنها هستید، دسترسی به خدمات دولتی و مراقبت‌های بهداشتی، و دیگر امکانات و خدمات آنلاین را آسان می‌کند.

به دلیل این مزایا است که بازار هویت‌های دیجیتال امروز بیش از پیش در حال گسترش است. در کشورهای دیگر، شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های دولتی تصمیم دارند تا کیف هویت دیجیتال صادر کنند و فروشندگان هم – چه به صورت آنلاین و چه حضوری – باید این هویت‌های دیجیتال را بپذیرند.

اما این هویت هنوز در میان کسب و کارها نسبتاً ناشناخته است و برای آن‌ها مهم است که بدانند صدور و پذیرش این هویت‌ها به چه صورت است و چگونه کار می‌کند. آیا کسب و کار آن‌ها باید هویت دیجیتالی را برای مشتریان خود صادر کند؟

یا هویت های دیجیتال مختلفی را که توسط سازمان های دولتی و همچنین شرکت‌های خصوصی در سراسر جهان صادر می شود را بپذیرید؟

مزیت هویت دیجیتال غیرمتمرکز چیست و بلاک چین چگونه در آن قرار می‌گیرد؟ این‌ها سوالاتی است که در مورد هویت دیجیتال برای کسب و کارها مطرح می‌شود.

یک رقابت واقعی برای هویت دیجیتال در جریان است و سازمان‌های خصوصی در صنایع مختلف به سختی تلاش می‌کنند تا هویت‌های دیجیتالی را ارائه دهند که هر کدام در حوزه‌های مختلف ارزش‌های متفاوتی دارند.

منبع: یوآیدی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  40