سوء استفاده دلالان ارزی از اجاره دهندگان کارت ملی

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از مردم خواست با توجه به مشاهده مواردی از سوءاستفاده دلالان از کارت ملی افراد برای خرید ارز با هدف سودجویی و تبعات این اقدام غیرقانونی برای دارنده کارت، دقت لازم را داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در پیامی از مردم خواست با توجه به مشاهده مواردی از سوءاستفاده دلالان از کارت ملی افراد برای خرید ارز با هدف سودجویی و تبعات این اقدام غیرقانونی برای دارنده کارت، دقت لازم را داشته باشند.

فروش آنلاین ارز و همچنین فروش ارز از طریق شعب منتخب 4 بانک از مهمترین اقدامات بانک مرکزی برای برچیدن صف‌های طولانی خرید ارز مقابل صرافی‌هاست که در روزهای گذشته بخشنامه اجرایی آن ابلاغ شده است.

اما نکته مهم در ایام پرتلاطم ارزی، حضور برخی افراد سودجو و دلال ارزی مقابل صف‌های خرید ارز در صرافی‌ها و بانک‌های منتخب است؛ دلال‌ها به مردم پیشنهاد می کنند در ازای دریافت مبلغی با کارت ملی و حساب بانکی خودشان ارز سهمیه‌ای (2000 یورو برای هر فرد بالای 18 سال) را خریداری کرده و به آنها تحویل دهند.

تعدادی از مردم که البته تعدادشان هم کم نیست با اجاره کارت ملی خود و دریافت ارز از صرافی‌ها تصور می کنند که سود یک یا یک و نیم میلیونی به جیب زده‌اند ولی غافل از اینکه احتمالا در آینده عواقبی از جمله مالیات، قطع یارانه و …. در انتظارشان خواهد بود.

به همین منظور نیز بازار متشکل ارزی در اطلاعیه‌ای خطاب به متقاضیان خرید ارز اعلام کرده است؛

« باتوجه به مشاهده موارد متعدد سوءاستفاده دلالان از کارت ملی و حساب بانکی دیگران برای خرید ارز با اهداف غیرقانونی و تبعات این اقدام برای دارنده کارت و حساب، توجه داشته باشید خرید ارز صرفاً برای مصارف شخصی خودتان انجام گیرد.

بدیهی است عواقب تخلف از مقررات قانونی از جمله مقررات مبارزه با پولشویی و قاچاق کالا و ارز برعهده دارنده کارت ملی و حساب بانکی خواهد بود.»

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

81  ⁄    =  9