فیلترینگ تعداد تراکنش های ابزار اینترنتی در مهرماه را ۱۹ درصد کاهش داد

کاهش 21درصدی ارزش حقیقی تراکنش‌ها نسبت به سال قبل

بر اساس گزارش شاپرک تعداد تراکنش به ازای هر ابزار اینترنتی در مهر ماه به ۲۹۵ تراکنش رسیده و کاهشی ۱۸.۶۳ درصدی را تجربه کرده است. تاثیر اختلال‌ها روی تراکنش‌های اینترنتی و کسب و کارهای اینترنتی از دلایل این کاهش می باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، هشتاد و هشتمین گزارش اقتصادی شاپرک مربوط به مهرماه 1401 منتشر شد.

بر اساس این گزارش، سهم ابزار پذیرش اینترنتی از تعداد تراکنش‌ها در این ماه ۴.۴۴ درصد بوده است و این آمار کاهشی ۰.۴۱ درصدی را نسبت به شهریور ۱۴۰۱ نشان می‌دهد.

هشتاد و هشتمین گزارش اقتصادی شاپرک

در شهریور ماه نیز تراکنش‌های اینترنتی کاهش یافته است. در ماه‌های گذشته همواره میزان تراکنش‌های اینترنتی با کاهش مواجه بوده است و به گونه‌ای که حجم نزدیک به ۷ درصد تراکنش‌های اینترنتی از کل تراکنش‌ها در ماه‌های گذشته به حدود ۴.۴ درصد در مهرماه رسیده است.

از سوی دیگر براساس آمارهای شهریور ۱۴۰۱ شاپرک تعداد تراکنش به ازای هر ابزار اینترنتی در این ماه ۳۶۳ تراکنش بوده است که در مهر ماه به ۲۹۵ تراکنش رسیده و کاهشی ۱۸.۶۳ درصدی را تجربه کرده است.

سرانه مبلغ تراکنش‌های این ابزار پذیرش نیز با کاهشی ۲۲۳.۴۹ میلیون ریالی نسبت به ماه گذشته به هزار و ۷۳۶میلیون ریال رسیده است.

متوسط تراکنش هر ابزار پذیرش شاپرکی نیز در مهر ۳۸۹ تراکنش اعلام شده است که این عدد نسبت به ماه قبل ۷.۳۰ درصد کاهش یافته است.

در مهر ۱۴۰۱ نسبت به شهریور ۱۴۰۱ تعداد ابزار پذیرش اینترنتی رشدی ۷.۸۸ درصدی یافته است. از سوی دیگر تعداد ابزار کارت‌خوان فروشگاهی نیز ۳.۱۱ درصد رشد یافته اما تعداد ابزار پذیرش موبایلی با کاهشی ۲.۲۴ درصدی مواجه بوده است.

کاهش ۲۰.۴۹ درصدی ارزش حقیقی تراکنش‌ها نسبت به سال قبل

براساس گزارش شاپرک در این ماه سه هزار و ۷۱۱ میلیون تراکنش با ارزش هفت هزار و ۵۲ هزار میلیارد ریال در شبکه الکترونیکی پرداخت کارت پردازش شده است که نسبت به شهریور ماه با کاهشی ۴.۲۴ درصدی در تعداد و ۲.۱۴ درصدی در ارزش ریالی مواجه بوده است.

البته اگر این آمار را با مهرماه ۱۴۰۰ مقایسه کنیم، تعداد و مبلغ تراکنش‌ها ۱۳.۴۴ درصد در تعداد و ۱۸.۱۴ درصد از نظر مبلغی رشد کرده است.

با این‌حال گزارش شاپرک نشان می‌دهد که ارزش حقیقی تراکنش‌ها نسبت به ماه قبل ۴.۹۷ درصد کاهش یافته است و در حالی‌که ارزش اسمی تراکنش‌ها نسبت به مهر ۱۴۰۰ رشدی ۱۸.۱۴ درصدی را نشان می‌دهد، ارزش حقیقی تراکنش‌ها ۲۰.۴۹ کاهش یافته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

24  ⁄    =  3