سرخوردگی استارتاپ ها از فضای بی حال بانکداری

مدیرعامل شرکت سنباد عنوان کرد؛

مصطفی طهماسبی، مدیرعامل شرکت سنباد گفت: فضای بانکداری ما بی حال است و استارتاپ ها وقتی بدانند با کلی تلاش نمی توانند بدنه بانک را راضی نگه دارند سرخورده می شوند و به خارج از کشور جذب می شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، همزمان با تغییرات تکنولوژیکی در خدمات رسانی بانک ها، نوع فعالیت بانک ها نیز بایستی تغییر کند. امروزه دیگر در دنیا به افزایش شعب و ایجاد ساختارهای فیزیکی تاکید نمی شود و این مسئله باعث شده تا بحث های جدید ادغام شعب، حذف شعب، ارائه خدمات ۲۴ ساعته آنلاین و الکترونیک و “نئو بانک ها” در دنیا مطرح و در مواردی نیز در ایران و جهان عملیاتی شود. در این گزارش می خواهیم بدانیم صنعت بانکداری ما در حوزه تحول دیجیتال در چه موقعیتی قرار دارد ؟

مصطفی طهماسبی، مدیرعامل شرکت سنباد در خصوص تحول دیجیتال در بانکداری عنوان کرد: آن چیزی که به عنوان تحول می خواهیم رخ دهد بایستی در لایه های مختلف صورت گیرد. آنچیزی که در حال حاضر در مارکت ها می بینیم خدماتی بوده که به مشتری داده شده و مشتری از آن استفاده می کند اما تغییری در فرآیندها اتفاق نیافتده و فرآیندهای ما همان فرآیندهای سنتی و مربوط به گذشته است.

وی ادامه داد: وقتی ما در فضای بانکداری باز به دنبال API  گرفتن می رویم می بینیم که بسیاری از بانک ها این آمادگی را ندارند و این موضوع چالش های زیادی را به دنبال داشته است.

طهماسبی گفت: من در اکوسیستم دو بانک نگاه CNC  را دیدم و به این نتیجه رسیدم وقتی استارتاپ ها در بدنه بی حال بانک وارد می شوند منفعل می شوند و اوضاع آنطور که می خواستند پیش نمی رود و این همان اتفاقی است که در گذشته رخ داده که در واقع یک هیجانی در شروع کار برای مدیران ایجاد می شود اما ساختار و بدنه بانک همراه با این مقوله نیست و انگیزه ای هم برای حرکت در این مسیر دیده نمی شود.

وی تاکید داشت: فضای رگولاتور به گونه ای است که همگام با استارتاپ ها نیست و بسیار عقب است. رگولاتوری ما حالتی پیدا کرده که سرمایه گذار کار را پیش ببرد و سپس خط قرمزها را برایش تعیین کند.

استارتاپ ها وقتی بدانند با کلی تلاش نمی توانند بدنه بانک را راضی نگه دارند سرخورده می شوند و به خارج از کشور جذب می شوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  31  =  37