تداوم زیان دهی در موسسه اعتباری ملل

موسسه اعتباری ملل گزارش عملکرد 6 ماهه نخست سال 1401 خود را بر روی سامانه کدال منتشر نمود. بر اساس اطلاعات ارائه شده خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری در این دوره منفی 573 میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 19 درصدی همراه شد. هم چنین خالص درآمد کارمزد به رقم 76 میلیارد تومان بالغ گردید در حالی که در دوره مشابه قبل منفی 11 میلیارد تومان اعلام شده بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، در بخش هزینه ها نیز شاهد رشد 54 درصدی هزینه های عمومی و اداری در بازه زمانی مورد بررسی بودیم. از سوی دیگر هزینه مطالبات مشکوک الوصول با کاهش 20 درصدی همراه شد و به 87 میلیارد تومان رسید. هزینه های مالی نیز افزایش 12 درصدی را در این دوره تجربه نمود. سایر درآمدهای غیر عملیاتی نیز به دلیل فروش املاک در دوره مشابه قبل و ثبت درآمد حاصل از آن با کاهش 81 درصدی همراه بود.
مانده تسهیلات این موسسه در پایان شهریور ماه با رشد 8 درصدی نسبت به اسفند 1400 به حدود 32 هزار میلیارد تومان رسید. حقوق صاحبان سپرده‌های سرمایه‌گذاری نیز در تاریخ یاد شده در حدود 38 هزار میلیارد تومان بوده است.
در نهایت موسسه اعتباری ملل پرونده 6 ماهه خود را با زیان خالص 1.077 میلیارد تومانی (538 ریال به ازای هر سهم) بست. زیان انباشته نیز به رقم 2.873 میلیارد تومان رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  −  10  =