مزایای ناگفته خرید بیمه آتش سوزی پوشاک در یکجا

آتش سوزی یکی از حوادثی است که به طور میانگین روزانه ۵۰ بار در کشورمان رخ می‌دهد و می‌تواند خسارت‌های جانی و مالی را برای افراد به همراه داشته باشد.

با توجه به اینکه خسارت‌های آتش سوزی در کشور ما با خرید بیمه آتش سوزی قابل جبران است، توصیه می‌کنیم که برای اموال خود در سال 1401 از این بیمه نامه استفاده کنید.

بیمه آتش سوزی پوشاک یکی از بیمه نامه‌های بیمه آتش سوزی غیر صنعتی است که برای بسیاری از تولید کننده‌ها و مغازه دار‌های پوشاک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

همچنین با توجه به اینکه دغدغه بسیاری از افراد جبران هزینه‌های ایجاد شده از حادثه است، توصیه می‌کنیم که بیمه نامه آتش سوزی را برای فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و خانه‌ها خریداری کنید تا در صورت بروز حادثه، مشکلات احتمالی برطرف شوند.

در این مطلب سعی داریم درباره مزیت‌های بیمه آتش سوزی توضیحاتی ارائه کنیم با ما تا انتهای متن همراه باشید.

بیمه آتش سوزی چیست؟

هنگامی ‌به مزیت‌ها و اهمیت بیمه آتش سوزی پی خواهیم برد که حادثه‌ای رخ داده باشد و می‌دانیم که در صورت بروز حوادث مالی می‌توان تا سقف مشخص شده در بیمه نامه درخواست جبران خسارت کرد.

در حادثه آتش سوزی ممکن است که خسارت‌های ایجاد شده برای افراد قابل جبران نباشد از این رو با خرید بیمه آتش سوزی که پوشش‌های مختلفی دارد می‌تواند به عنوان یک حمایتگر و پشنوانه مالی همراه بیمه‌گزار باشد.

در حقیقت تعریف بیمه آتش سوزی این است که جبران خسارت‌های ایجاد شده برای اموال منقول و غیر منقول تا سقف تعهدات شرکت بیمه جبران خواهد شد. تنها نکته مهم این است که در بیمه آتش سوزی، خسارت‌های جانی تحت پوشش بیمه نامه قرار نمی‌گیرد.

بیمه آتش سوزی به چند دسته تقسیم می‌شود؟

محل بیمه شده یکی از مهم‌ترین مواردی است که در بیمه نامه آتش سوزی اهمیت دارد. اینکه چه مکانی باید بیمه شود و مورد بیمه شده مرتبط به چه اموالی است، باعث می‌شود که بیمه آتش سوزی دسته بندی‌های مختلفی داشته باشد. انواع بیمه آتش سوزی عبارتند از:

  • بیمه آتش سوزی منازل مسکونی
  • بیمه آتش سوزی صنعتی مانند بیمه آتش سوزی کارگاه
  • بیمه آتش سوزی غیر صنعتی

قبل از اینکه بیمه آتش سوزی پوشاک را توضیح دهیم بهتر است که نگاهی کوتاه به سایر بیمه نامه‌های آتش سوزی داشته باشیم.

بیمه آتش سوزی مسکونی

در بیمه نامه آتش سوزی مسکونی، خانه‌ها و آپارتمان‌ها مورد بیمه شده خواهند بود. فرقی ندارد که مستاجر یا مالک باشید، شما می‌توانید این بیمه نامه را برای ساختمان خود خریداری کنید.

همچنین یکی از وظایف مدیر ساختمان‌ها خرید بیمه آتش سوزی است به این موضوع دقت داشته باشید تا در صورت بروز حادثه دچار مشکلات احتمالی نشوید.

بیمه آتش سوزی صنعتی

بیمه نامه صنعتی را برای کارگاه‌ها و کارخانه‌ها در نظر می‌گیرند همچنین این بیمه نامه آتش سوزی کمی ‌با ماهیت بیمه‌های آتش سوزی عادی متفاوت خواهد بود.

بدین گونه که در ابتدا محل مورد بیمه باید بازدید شود و موجودی محصولات و ماشین آلات بررسی و مشخص شوند.

بیمه آتش سوزی غیرصنعتی

از بیمه آتش سوزی می‌توان برای بیمه کردن موارد غیر صنعتی هم استفاده کرد بدین گونه که کارگاه‌های کوچک، ‌مغازه‌ها و دفاتر اداری در این دسته بندی قرار می‌گیرند.

برخی از موارد تحت پوشش بیمه آتش سوزی غیر صنعتی به شرح زیر است.

بیمه آتش سوزی پوشاک
                                                                             آتش سوزی پوشاک

 

بیمه آتش سوزی پوشاک

بیشتر مغازه‌ها و املاک تجاری که ریسک بالایی دارند و فعالیت آن‌ها در زمینه پوشاک است از بیمه آتش سوزی استفاده می‌کنند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که در حوزه پوشاک فعالیت می‌کنید و یک مغازه یا فروشگاه در خیابان و پاساژ دارید به راحتی می‌توانید بیمه آتش سوزی پوشاک را خریداری کنید.

خرید بیمه آتش سوزی نگرانی‌های شما را کاهش داده و می‌تواند خسارت‌های ایجاد شده ناشی از حادثه را جبران کند.

پوشش‌های بیمه آتش سوزی پوشاک

با توجه به قانون و مفاد بیمه آتش سوزی دو نوع پوشش اصلی و اضافی برای این بیمه نامه در نظر گرفته شده است. همچنین با پرداخت حق بیمه می‌توان خطرات اصلی خریداری کرد و برای خرید پوشش‌های اضافی باید حق بیمه بیشتر پرداخت کرد.

پوشش‌های اصلی بیمه آتش سوزی پوشاک عبارتند از:

  • آتش

هر نوع ماده‌ای که با اکسیژن ترکیب شود و شعله و حادثه ایجاد کند در دسته بندی آتش قرار خواهد گرفت و بیشتر مواقع آتش، منشاء اصلی حوادث است.

  • صاعقه

با توجه به علم ثابت شده،‌ از تخلیه الکتریکی بین دو ابر و زمین، صاعقه ایجاد می‌شود که اگر در حادثه رخ دهد، تحت پوشش بیمه آتش سوزی بوده و جبران خسارت تا سقف تعهدات اتجام خواهد شد.

  • انفجار

اگر در اثر آزاد شدن انرژی ناگهانی گاز یا بخار، خسارتی رخ دهد، در دسته انفجار قرار گرفته و تحت پوشش انواع بیمه آتش سوزی خواهد بود.

البته که برخی از انفجار‌ها در این بیمه نامه تحت پوشش نیستند و در دسته استثنائات بیمه نامه قرار می‌گیرند به طور مثال: انفجار هسته‌ای، جزو موارد تحت پوشش در این بیمه نامه نیست و شرکت‌های بیمه تعهدی برای پرداخت هزینه‌های این نوع انفجار  در نظر نمی‌گیرند.

چه عواملی بر قیمت بیمه آتش سوزی پوشاک تاثیر دارد؟

بیمه نامه‌ها با توجه به عوامل مختلف قیمت بیمه آتش سوزی می‌شوند که هر کدام از این موارد به تنهایی  روی قیمت بیمه نامه تاثیر گذار خواهند بود. این عوامل عبارتند از:

  1. شرایط مختلف بیمه نامه
  2. تخفیف‌‌ها و میزان ریسک خطرات
  3. بیمه نامه با سرمایه ثابت
  4. خطرات اضافی و پوشش‌های فرعی
  5. ارزش دفاتر اداری، انبار‌ها و مغازه
  6. ارزش اثاثیه و اموال مورد بیمه شده

مزیت‌های خرید بیمه آتش سوزی پوشاک چیست؟

حوادث مختلفی ممکن است رخ دهد که باعث خسارت‌های سنگین شوند. داغ شدن یک سیم برق در مغازه یا انبار پوشاک می‌تواند خسارت‌های سنگین و جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

افراد با خرید بیمه آتش سوزی می‌توانند پوشش‌های این بیمه نامه را خریداری کرده تا تمام اموال منقول و غیر منقول مغازه یا انبار پوشاک خود را بیمه کنند.

به طور کلی با خرید بیمه آتش سوزی، خسارت‌های ایجاد شده برای منازل مسکونی، مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، انبار‌ها، کارخانه‌ها و تولیدی‌های مختلف جبران خواهد شد.

هدف و الویت از خرید بیمه آتش سوزی و پوشش‌ها را بیمه‌گزار مشخص می‌کند. بدین ترتیب که برای چه مکانی و با توجه به چه میزان ریسکی قصد خریداری این بیمه نامه را دارد.

توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بیمه آتش سوزی پوشاک به https://bimeh.com/mag/clothing-fire-insurance/ مراجعه نمایید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

12  ⁄    =  6