تبدیل دارایی های ریالی به ارزی صندوق توسعه ملی با خرید سهام

رئیس سازمان بورس گفت: دارایی‌های ریالی صندوق توسعه ملی با خرید سهام در بورس تهران به نوعی تبدیل به دلار شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،برخی از کارشناسان اقتصادی ورود صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه را فرصتی برای ارتقای طرح های حمایتی که صندوق در زیر مجموعه خود دارد ، می دانند چرا که با توجه به افزایش قیمت دلار این فرصتی برای تولید کنندگان خواهد بود. از طرفی این موضوع در جهت شفافسازی میزان بودجه ذخیره شده تلقی شده که در نهایت اغلب کارشناسان اقتصادی بر این باورند که چنین اقدامی با توجه به شرایط حاکم بسیار مناسب است.

به گفته خبرگزاری فارس ،مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: صندوق توسعه ملی برای اولین بار با کد معاملاتی خود، در بورس تهران سهام خریداری کرد.

به گفته وی، با پیگیری‌های انجام شده، منابع جدیدی از صندوق توسعه ملی به بازار سهام وارد شد و برای نخستین بار این صندوق با کد معاملاتی خود اقدام به خرید سهام کرده است.

رئیس سازمان بورس خاطرنشان کرد: این اقدام خوبی برای دولت و بازار سهام محسوب می‌شود، چرا که دارایی‌های ریالی این صندوق به نوعی تبدیل به دلار شده است. با توجه به افت قیمت سهام، می‌توان این موضوع را اینگونه تعبیر کرد که یک دارایی را در عوض اینکه با نرخ دلار در کانال ۳۰ هزار تومانی تهیه کنند، آن را با نرخ دلار ۱۵ هزار تومانی خریداری کرده‌اند.

عشقی این را هم گفت: به بیان دیگر صندوق توسعه ملی که یک منبع بین‌النسلی به حساب می‌آید، دارایی ارزنده‌ای را در قیمت‌های بسیار نازلی اندوخته کرده و این اقدام برای کشور و شرایط فعلی بازار سهام مناسب است؛ امیدواریم این اقدام در آینده نیز تداوم پیدا کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  24