ناسازگاری فرآیندهای بانکی با تحول دیجیتال/ ایستادگی بانکداری دیجیتال در مقطع تبدیل فرم کاغذی به الکترونیکی

مدیر عامل بانکینو؛

مدیر عامل بانکینو گفت: تکنولوژی وارد بانک ها شده است اما بیزینس و فرآیندها کاملا به صورت سنتی اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،فرهنگ دیجیتال، مقوله پیچیده‌ای است که در گذار از بانکداری سنتی به بانکداری دیجیتال، توجه ویژه‌ای را می‌طلبد. از آنجایی که بیشتر بانک ‌های کشور به شناخت مشتریان و تحلیل نیازهای آنها با روش ‌های سیستماتیک نمی ‌پردازند و نمی ‌توانند ارائه خدمات را به صورت شخصی سازی شده به انجام برسانند، بنابراین بانک ‌ها ابتدا باید به رویکردی مناسب برای تحلیل اطلاعات و داده‌ های ضروری مشتریان و حرکت در مسیر شناخت مناسب آن‌ ها بیندیشند. این نوع برداشت می ‌تواند ترفندی کارساز برای کمک به بانک‌ ها محسوب شود. علاوه بر این حرکت به سمت متحول شدن باید با شناسایی کامل ویژگی‌ها و تحلیل تکنولوژی‌ هایی برای نزدیک شدن هرچه بیشتر به مشتریان همراه باشد.

محسن زادمهر، مدیر عامل بانکینو در پاسخ به این سوال که بانک ها تا چه میزان مفهوم دیجیتال را درک کرده اند، عنوان کرد: این موضوع فاصله زیادی تا آنچه که به آن فکر می کنیم دارد و آنچیزی که امروز شاهد آن بوده ایم را نمی توان تحول نامید بلکه از جنس تکامل بوده است . این در حالی است که تکنولوژی وارد شده اما بیزینس و فرآیندها کاملا به صورت سنتی اجرا می شود . در لایه ای که در مورد آن صحبت می کنیم صرفا در شیوه ارائه محصولات در سطح پایینی پیش رفته اما امیدوارم در سال های آینده این بحث تحول شکل گیرد و به فرآیندها و مدل کسب و کارها ورود پیدا کند.

وی ادامه داد: وقتی تکامل ایجاد شود در مرحله بعدی نیاز به بازطراحی دارد. اما ما تا این لحظه به مرحله بازطراحی نرسیده ایم و صرفا فرم های کاغذی را به الکترونیکی تبدیل کرده ایم. نگاه به تکنولوژی به صورت ابزار بوده و در حد ابزاری این موضوع پیش رفته است. اما برای بازطراحی کلی برنامه ای صورت نگرفته است. بانک ها برای تسهیلات سیستم بانکی در حوزه دیجیتال کار خاصی جز این که فرم ها را به صورت الکترونیکی تبدیل کند ، انجام نداده اند و اکنون می بینیم تسهیلات آنی و سریع پرداخت نمی شود. امیدوارم بیزینس مدل، طراحی شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  2  =