سیاست های جدید اپل برای استفاده از NFT و رمزارز در اپ استور

اپل با به‌روزرسانی دستورالعمل فروشگاه اپ استور، سیاست این شرکت در قبال استفاده از رمزارز و توکن غیرقابل معاوضه (NFT) را به شکل واضح‌تری بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اپل با صرافی‌های رمزارز یا هر اپلیکیشن دیگری که امکان معامله رمزارزها و توکن‌های دیجیتالی را فراهم می‌کند، مشکلی ندارد؛ به شرط این که این صرافی‌ها، مجوزهای منطقه‌ای لازم را برای فعالیت در منطقه‌ای که این اپلیکیشن توزیع شده است، داشته باشند.

اما به منظور این که اپلیکیشن‌ها، NFT و خدمات مربوط را بفروشند باید از سیستم‌های خرید درون برنامه‌ای اپل استفاده کنند و ممکن است این سیستم دکمه، لینک بیرونی یا امکانات تماس دیگر برای هدایت مشتریان به مکانیزم‌های خرید دیگری به جز خریدهای درون برنامه‌ای اپل، نداشته باشند.

تلاش اپل برای هدایت پرداخت‌ها از طریق سیستم پرداخت این شرکت، با این توجیه بوده که سیستم پرداخت اپل تنها راه مطمئن برای کاربران و اطلاعات حساس آنهاست و درگیری حقوقی با شرکت اپیک گیمز و رویارویی با دولتهایی نظیر کره جنوبی را به همراه داشته است.

اپل برای پرداخت‌های انجام شده، ۳۰ درصد هزینه می‌گیرد که باعث محروم شدن اپلیکیشن‌هایی مانند فورت نیت از درآمد قابل توجه شده است.

اپل به کاربران اجازه می‌دهد کلکسیون NFT خود را در اپلیکیشن‌های آیفون و آی‌پد نمایش داده، مرور کرده و به اشتراک بگذارند. اما پس از یک مجموعه شوکهای اقتصادی و ریزش بازار رمزارزها که تقاضا برای دارایی‌های دیجیتالی را ضعیف کرد، حجم معاملات NFT حدود ۹۷ درصد از رکورد ژانویه سقوط کرده است.

اپل همچنین با اشاره به هزینه‌های مجوز، قیمت خدمات موزیک و تی وی پلاس را برای نخستین بار افزایش داد. این شرکت قیمت سرویس اپل موزیک را از ۹.۹۹ دلار به ۱۰.۹۹ دلار برای کاربران افزایش داد و قیمت این سرویس را در مقایسه با سرویس‌های آمازون و اسپاتیفای گران‌تر کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، قیمت اشتراک اپل تی وی پلاس از ۴.۹۹ به ۶.۹۹ دلار افزایش پیدا کرد و قیمت بسته اپل وان با دو دلار افزایش، به ۱۶.۹۵ دلار رسید. اشتراک اپل تی وی پلاس همچنان ارزان‌تر از سرویسهای شرکتهایی نظیر نتفلیکس یا دیسکاوری وارنر بروس مانده است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  ⁄  4  =