صدور بیش از ۱۳۳ میلیون کارت هدیه در شبکه بانکی کشور

۱۳۳ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۶۴۰ عدد کارت خرید یا هدیه در سطح کشور توسط شبکه بانکی وجود دارد که بانک ملی ایران با صدور ۳۷ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۳۶۹ عدد کارت هدیه در رتبه نخست این جدول قرار گرفته و پس از آن نیز بانک‌های پارسیان و ملت قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،مانده کارت‌های بانکی صادر شده بانک‌ها تا پایان شهریور امسال حاکی از آن است که در حال حاضر معادل ۴۱۹ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۹۷ عدد کارت بانکی در قالب کارت برداشت، اعتباری، هدیه و کارت پول الکترونیک در کشور وجود دارد.

در این زمینه، بررسی آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که بانک ملی با صدور انواع کارت بانکی در رده نخست صدور انواع کارت بانکی قرار دارد.

همچنین، تا پایان شهریور ماه سال جاری بالغ بر ۲۷۱ میلیون و ۷۱۱ هزار و ۳۴۷ عدد کارت بانکی از نوع برداشت در کشور وجود داشته که بانک ملی ایران با تعداد ۴۹ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۵۶۹ کارت، بیشترین صدور کارت برداشت در میان بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور را داشته است.

بانک‌های صادرات، ملت و سپه در رده‌های بعدی قرار دارند و بانک خاورمیانه کمترین تعداد کارت برداشت را در شبکه بانکی صادر کرده است.

علاوه بر این، طبق آخرین اعلام بانک مرکزی معادل ۱۲ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۷۴۷ عدد کارت بانکی از نوع اعتباری در شبکه بانکی وجود دارد که بانک آینده با تعداد پنج میلیون و ۲۴۲ هزار و ۷۵ عدد کارت، بیشترین صدور کارت اعتباری در میان بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری کشور را داشته است.

از سوی دیگر، این آمار نشان می‌دهد که ۱۳۳ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۶۴۰ عدد کارت خرید یا هدیه در سطح کشور توسط شبکه بانکی وجود دارد که بانک ملی ایران با صدور ۳۷ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۳۶۹ عدد کارت هدیه در رتبه نخست این جدول قرار گرفته و پس از آن نیز بانک‌های پارسیان و ملت قرار دارند.

همچنین، معادل دو میلیون و ۲۲۴ هزار و ۳۶۳ عدد کارت پول الکترونیک نیز تا پایان شهریور ماه سال جاری در کشور وجود داشته که عمده بازار کارت پول الکترونیک در اختیار بانک ملت است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  54