ارائه بسته های حمایتی به کسب‌وکارهای مجازی در قالب تسهیلات بانکی و معافیت مالیاتی

وعده وزیر ارتباطات ؛

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه امروز گفت:از معافیت‌های مالیاتی برای کسب‌وکارهایی که داخل کشور بر بستر فضای مجازی فعالیت می‌کنند، تا تسهیلات بانکی، تسهیل صدور مجوز، حمایت‌های تبلیغاتی، و بندهای گوناگون که در قالب ۱۵ ماده به تصویب رسید که بعد از اینکه ابلاغ رسمی شود برنامه‌ای خبری برای تبیین آن و اجرایش آغاز خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه امروز گفت: بسته حمایتی از کسب‌وکارهای مجازی از جمله معافیت‌های مالیاتی و غیره آماده شده که در هفته آینده اعلام خواهد شد.

زارع‌پور افزود: توسعه اقتصاد دیجیتال و حمایت از کسب‌وکارهای فضای مجازی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است.

سال گذشته دولت جمعی از وزرا را در قالب کارگروه ویژه‌ی اقتصاد دیجیتال، مامور برطرف کردن موانع سر راه توسعه اقتصاد دیجیتال کشور کرد و مصوباتشان، عین مصوبات هیات وزیران است.

هم اختیارات رئیس جمهور در قالب اصل ۱۲۷ و اختیارات هیات وزیران در قالب اصل ۱۳۸ به این کارگروه داده شده، خوشحالم که اعلام بکنم دیروز این کارگروه در ششمین جلسه‌اش، مصوبه بسیار خوبی برای حمایت از کسب‌وکارهای مجازی مصوب کرد.

از معافیت‌های مالیاتی برای کسب‌وکارهایی که داخل کشور بر بستر فضای مجازی فعالیت می‌کنند، تا تسهیلات بانکی، تسهیل صدور مجوز، حمایت‌های تبلیغاتی، و بندهای گوناگون که در قالب ۱۵ ماده به تصویب رسید که بعد از اینکه ابلاغ رسمی شود برنامه‌ای خبری برای تبیین آن و اجرایش آغاز خواهیم کرد.

معتقدیم با اجرای این بسته‌ی حمایتی یک جان تازه در کسب‌وکارهای مجازی کشور دمیده و بخش زیادی از نگرانی‌هایشان برطرف خواهد شد.

وزیر ارتباطات همچنین گفت: استفاده و فروش فیلترشکن‌ها غیر مجاز است ولی جرم انگاری نشده است؛ مردم تا آنجایی که می‌توانند از فیلترشکن‌ها استفاده نکنند.

عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد: استفاده از ابزارهای فیلترشکن برای دستگاه‌ها و گوشی‌ها آسیب‌پذیرهای جدی به دنبال خواهد داشت.

تلاش‌هایی صورت می‌گیرد تا استفاده از فیلترشکن‌ها علاوه بر غیرمجاز بودن، جرم‌انگاری هم شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  1  =