تامین ۲ روزه ارز خدماتی به شرکت های دانش بنیان

بانک مرکزی اعلام کرد: با هدف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تسهیل در ارائه خدمات ارزی به این شرکت‌ها، پس از تأیید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ارائه درخواست به بانک‌های عامل، ارز مورد نیاز خود را در مدت ۴۸ ساعت دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مدت زمان فرآیند تخصیص ارز برای تمامی گروه‌های کالایی (بجز کالاهای اساسی) و خدمات در سایر بخش‌ها، در حال حاضـر ۳۰ روز است که این مدت با تصمیم اتخاذ شده برای شرکت‌های دانش بنیان به ۲ روز کاهش یافت.

بانک مرکزی همچنین تأکید کرد: تأمین ارز برای مصارف خدماتی، محدود به شرکت‌های دولتی نیست و امکان تأمیـن ارز خدماتی برای کلیه شرکت‌های فعال در بخش خصوصی، تعاونی‌ها و شرکت‌های هواپیمایی غیردولتـی نیز فراهم است. بر همین اساس، شرکت‌های مذکور می‌توانند ارز مورد نیاز برای مصارفی مانند اجاره و حق اشتراک شبکه‌های اطلاعتی، بازاریابی دیجیتال، آزمایش های علمی و فنی و دریافت گواهی‌های بین المللی (استاندارد، کیفیت و…)، هزینه‌های سوخت، ناوبری، هندلینگ، حقوق و حق مأموریت پرسنل و عوارض فرودگاهی، حق عضویت‌ها و سایر مصارف خدماتی را پس از ارائــه اسناد مثبتــه، ازطریق بانک‌های عامل تأمین کنند.

بنابر اعلام بانک مرکزی، فدراسیون‌ها، کمیته‌های ورزشی (کمیته ملی المپیک و پارالمپیک) و ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی نیـز می‌توانند ارز موردنیاز برای مصارفی از قبیل اعزام ورزشکاران به مسابقات قهرمانی، اعطای جوایز و برگزاری مسابقات بین المللی را از طریـق بانک‌های عامل تأمین کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  1