ورود نقدینگی بانک شهر را سودده کرد

گزارشی از عملکرد سه ماهه بانک شهرداری ها

بانک شهر در گزارش سه ماهه خود سود خالصی معادل 9،113 میلیارد ریال گزارش کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 4.5 برابر شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، یکی از بیشترین نرخ های رشد سودآوری در بین بانک ها مورد بررسی به بانک شهر مربوط است.

این بانک در گزارش سه ماهه خود سود خالصی معادل 9،113 میلیارد ریال گزارش کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 4.5 برابر شده است.

هر چند که خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری بانک در این دوره 83 درصد افت کرده اما رشد 52 درصدی سایر درآمدهای عملیاتی و همچنین جهش 15 برابری سایر درآمدها و هزینه های غیرعملیاتی این عملکرد ضعیف را تا حد زیادی جبران کرده است. (از دلایل رشد 15 برای سایر درآمدها و هزینه های غیرعملیاتی اطلاع چندانی در دست نیست).

نکته مثبت دیگر در عملکرد این بانک آن که جمع هزینه های بانک نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است. هر چند که هزینه های عمومی و اداری بانک در این فصل نسبت به فصل قبل با افزایش 22 درصدی همراه شده افت 64 درصدی هزینه مطالبات مشکوک الوصول آن را جبران کرده است. عدم گزارش هزینه مالی نیز از دیگر نکات مهم در این بخش بوده است.

اما شاید منشا همه نکات مثبت در بانک شهر در سه ماهه نخست سال به بهبود وضعیت نقدنیگی بانک مرتبط باشد. بررسی ها نشان می دهد بر خلاف بسیاری از بانک ها، جریان وجه نقد عملیاتی بانک شهر در بهار سال 1401، مثبت بوده که این موضوع در دوره های گزارشگری قبلی بی سابقه بوده است.

علیرغم این سودآوری بانک شهر همچنان زیان انباشته سنگینی به مبلغ 216 هزار میلیارد ریال در تراز نامه خود دارد که باعث شده حقوق صاحبان سهام بانک نیز منفی گردد.

عدد سودآوری مورد اشاره برای بهار 1400 در قیاس با رقم زیان انباشته مورد اشاره نشان می دهد که فاصله بانک شهر تا جبران زیان و رسیدن به ناحیه سود بسیار زیاد است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

69  +    =  77