در زمان طراحی کارت ویزیت به چه نکاتی توجه کنیم؟

در میان تبلیغات چاپی اعم از تراکت، بروشور و آگهی‌های بازاریابی، کارت ویزیت کوچکترین و موثرترین تبلیغات چاپی برای معرف خدمات شماست.

کارت ویزیت به دلیل ویژگی‌هایی نظیر سایز و اندازه کوچک همراه همیشگی مشتریان شماست. در نتیجه در هر شغل و پیشه‌ای که هستید، سفارش کارت ویزیت در اولویت سایر تبلیغات بازاریابی قرار می‌گیرد.

حال پرسش اینجاست که برای طراحی کارت ویزیت به چه پارامترهایی توجه کنیم تا خروجی موثرتری داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های بی‌نظیر کارت ویزیت بیش از پیش آشنا شوید.

پارامترهای اصلی برای داشتن یک کارت ویزیت استاندارد

پیش از آنکه به ویژگی‌های اصلی کارت ویزیت بپردازیم. بایستی به این نکته اشاره کنیم که کارت ویزیت نشان‌دهنده اعتبار خدمات شماست. در‌واقع با ارائه کارت ویزیت به مشتریانتان، می‌توانید به راحتی آن‌ها را به مشتریان همیشگی خود تبدیل کنید.

در نتیجه کارایی کارت ویزیت در درجه اول قرار دارد. از سوی دیگر شکل ظاهری کارت ویزیت از اهمیت بسیاری برخوردار است. در این بخش به برخی از پارامترهای اصلی که در جذابیت ظاهری کارت ویزیت تاثیر بسیاری دارد، اشاره می‌کنیم.

خلاقیت طراحی داشته باشید

برای به کار بردن خلاقیت طراحی، می‌توانید لوگوی شرکت، موسسه و محل کارتان را برای طراحی روی کارت ویزیت برگزینید. اگر محل کار شما فاقد لوگو هست، پس چه بهتر که قبل از چاپ کارت ویزیت، با کمک گرافیست‌ها برای خود یک لوگوی شرکتی طراحی کنید.

پیشنهاد می‌شود که طراحی روی بخش مرکزی کارت قرار بگیرد. چرا که اگر طراحی تا حاشیه کارت کشیده شود، در هنگام برش زنی کارت، احتمال نقص طراحی وجود دارد. پس تا حد امکان لبه های کارت را به اندازه ۵ میلیمتر خالی بگذارید.

همچنین برای طراحی به ترکیب های رنگی توجه کنید. اگر دانش رنگ شناسی ندارید، حتماً از یک گرافیست کمک بگیرید. انتخاب طیف رنگی مناسب برای کارت سبب می‌شود تا در نظر مخاطب درخشنده تر جلوه کند.

انتخاب نوع جنس کاور کارت ویزیت

انتخاب نوع کاور کارت ویزیت اعم از سلفون و یا لمینت کاملاً سلیقه‌ای بوده و به انتخاب شخص بر می‌گردد. البته تفاوت‌هایی را از نظر قیمتی شامل می‌شود، اما مهم دیده شدن بهتر کارت است.

در‌واقع کاور کارت ویزیت بایستی به گونه‌ای باشد که در رنگ و لعاب آن تأثیر فوق‌العاده‌ای داشته باشد. همچنین براق و یا مات بودن سطح روی کارت نیز کاملاً در جذابیت آن مؤثر است. استفاده از جوهرهای متالیک، طلاکوبی و مواردی از این نظر هم در اختیار متقاضیان است که می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

انتخاب سایز و اندازه کارت ویزیت

کارت ویزیت در انواع مختلف و شکل‌های گوناگون به چاپ می رسد. انواع اشکال کارت ویزیت شامل کارت ویزیت گرد، کارت ویزیت مستطیل، کارت ویزیت مربع، کارت ویزیت مدل دار، کارت ویزیت پروانه ای و … می‌شود. انتخاب شکل کارت ویزیت کاملاً بستگی به نوع کسب و کار شما دارد.

معمولاً شرکت‌های رسمی، مؤسسات و سازمان‌ها از کارت ویزیت مستطیل شکل استقبال بیشتری می‌کنند. سایز استاندارد کارت ویزیت معمولاً در ابعاد ۸۵ در ۵۵ میلیمتر به چاپ می‌رسد.

در مجموع تا حد امکان سعی کنید کارت ویزیت در اندازه استاندارد و یا حتی کوچکتر به چاپ برسند. چرا که کارت ویزیت بزرگ‌تر از حد و اندازه، نه تنها به سختی در جیب جای می‌گیرد، بلکه دست به دست شدن آن هم چندان راحت نیست.

محتویات کارت ویزیت

محتویات کارت ویزیت شامل مشخصات اصلی کسب و کار شماست. این مشخصات شامل نوع فیلد کار، شماره تماس، معرفی شبکه‌های اجتماعی و آدرس است. فیلد کاری در‌واقع همان موضوع کسب و کار یا نام موسسه، شرکت، بوتیک، مغازه، کارگاه و هرگونه خدمات شماست.

به عبارتی محتویات کارت ویزیت، معرف مشخصات خدمات و هویت کسب و کار شماست که از این طریق مشتریان بتوانند به راحتی خدمات شما را در میان سایر رقبا  پیدا کرده و استفاده کنند.

فونت نوشته‌ها روی کارت ویزیت

ترجیحاً از دو الی سه فونت مختلف برای نوشته‌های درج شده روی کارت ویزیت استفاده کنید. تایپوگرافی جذابیت کارت ویزیت شما را جذاب‌تر خواهد کرد. منتهای مراتب استفاده بیش از حد از فونت‌های مختلف نه تنها باعث زیبایی نمی‌شود، بلکه در نظر مخاطب گیج‌کننده به نظر می‌رسد. بنابراین از هر گونه افراط برای فرم نوشته‌ها بپرهیزید. در نهایت به خوانا بودن نوشته‌های درج شده روی کارت هم توجه داشته باشید.

پرهیز از یکنواختی

سعی کنید برای طراحی کارت ویزیت خلاقانه عمل کنید. اگر تعدادی کارت ویزیت از خدمات متفاوت را در کنار یکدیگر قرار دهید، می‌بینید که اکثر طراحی ها کاملاً شبیه هستند. در نتیجه سعی کنید با طراحی خاص متمایز دیده شوید. استفاده از اشکال بر روی کارت ویزیت تصویر ذهنی دقیق‌تری به مخاطب می‌دهد.

سایر نکات قابل توجه برای طراحی سایز کارت ویزیت

شکل ظاهری کارت ویزیت تمامی آن چیزی است که بایستی در طراحی گرافیکی رعایت شود. سایز و اندازه کارت ویزیت هم جدا از ویژگی‌های ظاهری آن نیست. در نتیجه توجه به طراحی و چاپ دقیق کارت ویزیت، سبب می‌شود که خروجی  مورد پسندی داشته باشیم. از جمله نکات قابل توجه برای رعایت سایز و اندازه کارت ویزیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱. کیفیت طراحی کارت ویزیت با رزولوشن ۳۰۰ را می‌توان استاندارد طراحی دانست.

۲. پیشنهاد می‌شود که فایل ارسالی به چاپخانه  با یکی از دو فرمت JPG و یا PDF ارسال شود.

۳. مشخص کردن متریال برای طراحی نوع چاپ از جمله عواملی است که بایستی قبل از چاپ به آن توجه شود.

۴. توجه به تنالیه رنگی برای نوشته‌های درج شده روی کارت و همچنین انتخاب نوع روکش کارت بسیار حائز اهمیت است.

۵. چاپ کارت ویزیت اغلب در دو نوع دیجیتال و افست است که هر یک ویژگی‌های مختص به خود را دارا می‌شود.

۶. برای طراحی کارت دقت کنید که در هنگام برش زدن آن، طراحی ناقص نشود. در نتیجه همیشه برای طراحی، حاشیه‌های امن را در نظر داشته باشید.

۷. پیشنهاد می‌شود که سایز کارت ویزیت را اعم از کارت ویزیت گرد، مستطیل، مربع و یا پروانه‌ای را مطابق با نوع کسب و کارتان انتخاب کنید.

۸. قبل از آنکه طراحی را برای چاپخانه ارسال کنید، حتماً مجدد طراحی، ظاهر، محتویات روی کارت را بررسی کنید تا از صحت و درستی آن مطمئن شوید.

 

کلام پایانی

با توجه به توضیحات داده شده تا حدودی با نحوه طراحی کارت ویزیت و عوامل مؤثر در آن آشنا شدید. برای دریافت اطلاعات بیشتر برای چاپ کارت ویزیت و طراحی گرافیکی حتماً با مشاوران این حوزه تماس حاصل فرمایید.

انتخاب و سفارش کارت ویزیت یکی از ضروری‌ترین تبلیغات چاپی برای تمامی کسب و کارها است. اگر صاحب کلینیک، آرایشگاه، کارگاه، شرکت، موسسه، بوتیک، آموزشگاه، تاکسی‌رانی، دفتر خدماتی، مطب، مغازه، فروشگاه و … هستید، حتماً سفارش کارت ویزیت را در اولویت ارائه خدمات خود قرار دهید.

ارائه کارت ویزیت به مشتریان، نه تنها باعث حفظ مشتریان قدیمی شما می‌شود، بلکه منجر به جذب مشتریان احتمالی نیز می‌شود. پس فرصت را از دست نداده و همین حالا برای طراحی یک کارت ویزیت عالی تصمیم بگیرید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  1