نگاهی گذرا بر آخرین صورت مالی بانک رفاه / سودآوری از جنس نفت و فولاد

بر اساس اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال سود خالص بانک رفاه کارگران در سه ماهه نخست سال جاری 355 میلیارد ریال بوده این در حالی است که این عدد در بهار سال 1400 حدود 71 میلیارد بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، هر چند بانک رفاه در هیچ یک از بازار های بورس یا فرابورس پذیرفته نشده و نماد معاملاتی آن نیز مورد معامله قرار نمی گیرد اما صورت های مالی خود را در سامانه کدال منتشر می کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده سود خالص این بانک در سه ماهه نخست سال جاری 355 میلیارد ریال بوده این در حالی است که این عدد در بهار سال 1400 حدود 71 میلیارد بوده که اعداد یاد شده به هیچ عنوان با گستره عملیات و دارایی های در اختیار بانک همخوانی ندارد.

تراز عملیاتی در بانک رفاه نیز مثبت بوده و خالص درآمد تسهیلات و سپرده بانک در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 72 درصدی همراه شده است.

نکته قابل توجه دیگر در عملکرد سه ماهه بانک، شناسایی هزینه مطالبات مشکوک الوصول و هزینه مالی در جمع هزینه های بانکی است.

عملکرد بانک رفاه

این در حالی است که در سه ماهه نخست سال قبل، هزینه های مورد اشاره صفر بوده است. این موضوع در کنار کاهش جریانات نقد عملیاتی، نشان از جدی شدن چالش نقدینگی در بانک رفاه دارد که در صورت عدم اتخاذ تدبیر اساسی می تواند سودآوری بانک را در میان مدت تحت تاثیر قرار دهد.

اما بررسی عملکرد بانک در سال های قبل نشان می دهد بخش عمده درآمدهای بانک رفاه به لطف سهامداری مستقیم و غیر مستقیم شرکت بسیار بزرگی و سودآوری همچون فولاد مبارکه و پالایشگاه های بندرعباس و اصفهان از محل سود سرمایه گذاری ها به دست می آید.

بررسی ها نشان می دهد سود سرمایه گذاری های بانک در سال قبل رقم 97 هزار میلیارد ریال بوده که این عدد بالاترین رقم سرمایه گذاری در میان تمامی بانک های خصوصی و خصولتی است.

با توجه درصد سهامداری بانک در شرکت های سرمایه پذیر و همچنین زمان برگزاری مجامع آنها، می توان انتظار داشت این سودآوری بانک در ماه های باقیمانده از سال جاری نیز تکرار شده و سودآوری بانک ها را با جهش همراه سازد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  13  =  15