از کارتخوان استفاده نکنید مشمول جریمه و مجازات خواهید شد

سازمان امور مالیاتی کشور کلیه مشاغل پزشکی را مکلف به نصب و استفاده از دستگاه کارتخوان و پایانه فروشگاهی کرد. استفاده نکردن از پایانه فروشگاهی یا دستگاه پذیرنده بانکی (پوز) یا هر گونه درخواست غیرموجه از قبیل دریافت وجه نقد، درخواست کارت به کارت یا استفاده از دستگاه پذیرنده بانکی سایرین، مشمول جرایم و مجازات‌های مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، براساس جز (۲) بند (ح) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، کلیه مشاغل پزشکی مکلف به نصب و استفاده از کارتخوان و پایانه فروشگاهی هستند.

استفاده نکردن از کارتخوان و پایانه فروشگاهی یا دستگاه پذیرنده بانکی (پوز) یا هر گونه درخواست غیرموجه از قبیل دریافت وجه نقد، درخواست کارت به کارت یا استفاده از دستگاه پذیرنده بانکی سایرین، مشمول جرایم و مجازات‌های مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم خواهد بود.

برخورد با جرایم مالیاتی کلیه اصناف یک مطالبه عمومی و شهروندی بوده و سازمان امور مالیاتی کشور با جدیت پیگیر مطالبات مردمی است.

لذا از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف، نسبت به معرفی فرد متخلف و اعلام شماره حساب‌هایی که وجوه به آنها واریز شده، یا اعلام سایر شیوه‌های فرار مالیاتی از طریق سرشماره ۱۰۰۰۱۵۱۵ به سازمان امور مالیاتی کشور اقدام کنند.

همچنین سامانه ۱۵۲۶ (مرکز ارتباط مردمی سازمان امور مالیاتی کشور) و بخش سوت زنی (گزارش تخلفات اداری و فرار مالیاتی) سایت سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی intamedia.ir آماده دریافت گزارش‌های شهروندان در خصوص فرار مالیاتی است.

اجرای موفق قانون پایانه های فروشگاهی، نیازمند مطالبه گری مردمی است

همچنین دکتر داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور که در اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کشور سخن می گفت، با اشاره به اینکه هدف سازمان در این اجلاس در روز اول عمدتا تمرکز بر اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی است، گفت: باید این قانون مهم را به خوبی و با مجاهدت همه شما مدیران و همکاران سراسر کشور اجرا کنیم. اجرای این قانون یک تحول واقعی در ساختار نظام مالیاتی است و منافع آن به نفع حقوق عامه مردم و تامین درآمدهای پایدار خواهد بود.

داوود منظور

دکتر منظور در خصوص معطل ماندن این قانون در گذشته اظهار داشت: مهم‌ترین مساله موضوع همکاری مردم و نگرانی از عدم همراهی مردم بود. قطعا پذیرش چنین قانونی نیازمند اطلاع رسانی جامع و فرهنگسازی برای مردم و جامعه بود چون ممکن بود در نگاه اول به دلیل عدم تبیین مناسب، مقاومت‌هایی صورت گیرد و این عاملی بود که در دوره های قبل عملا اجرای این قانون تحقق نیافت.

وی ادامه داد: باید مردم را برای اجرای این قانون مهم همراه کنیم و این یکی از ماموریت های اصلی سازمان است. امتیازات اجرای قانون باید برای مردم تدوین شود. مردم باید مطلع شوند که با اجرای قانون عدالت مالیاتی برقرار خواهد شد. باید اصناف را نیز توجیه و همراه کنیم. روابط عمومی های ادارات کل سراسر کشور نیز باید مدیریت اطلاع رسانی به جامعه برای مطالبه‌گری مردم جهت اجرای قانون را با قدرت دنبال کنند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه، اجرای قانون پایانه های فروشگاهی باید یک مطالبه عمومی شود، گفت: همانطور که مردم در خصوص عدم استفاده برخی افراد از دستگاه کارتخوان مطالبه گری می کنند و این مطالبه، سازمان مالیاتی را مصمم به تحقق خواسته مردم کرد، اجرای قانون پایانه های فروشگاهی هم باید مطالبه عمومی جامعه بشود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  −  38  =