هشتمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا با حمایت بیمه سرمد برگزار شد

هشتمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا، با حمایت بیمه سرمد و با حضور جمعی از مسوولان فرهنگی ایرانی و خارجی در بارگاه شمس تبریزی در شهرستان خوی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک و نقل از روابط عمومی بیمه سرمد، هشتمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا با حضور علیرضا دلخوش، معاون وزارت امور خارجه، مسوولان فرهنگی ایرانی و خارجی و اندیشمندان و شمس‌‌‌پژوهان داخلی و خارجی، با حمایت شرکت بیمه سرمد در شهرستان خوی برگزار شد. علیرضا دلخوش، معاون همکاری‌‌‌های فرهنگی و سمن‌‌‌های مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه کشورمان در مراسم افتتاح این همایش، چهره‌‌‌های فرهنگی و ادبی ایران را از جمله شمس تبریزی و مولانا، موجب پیوستگی فرهنگی ایران با سایر کشورها و ملل دانست.

وی با بیان اینکه شمس و مولانا از ذخایر ارزشمند فرهنگی جهان هستند، گفت: ما نگاه ویژه‌‌‌ای به پاسداشت مفاخر فرهنگی کشورمان داریم و‌درصددیم تا ظرفیت‌‌‌های بالا و با ارزش فرهنگی کشور را در دنیا معرفی کنیم. معاون همکاری‌‌‌های فرهنگی و سمن‌‌‌های مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: از این طریق، تمدن ایرانی اسلامی به صورت مطلوب و مناسب به همه مردم دنیا معرفی خواهد شد. دلخوش، شمس و مولانا را از گنجینه‌‌‌های معنوی ایران اسلامی دانست و گفت: باید از ظرفیت این شخصیت‌‌‌های فرهنگی، برای پویایی فرهنگی و اشتراکات ملت‌‌‌ها استفاده کرد و با اجرای پروژه‌‌‌های فرهنگی، می‌توان ظرفیت فرهنگی کشور را در دنیا گسترش داد.

معاون فرهنگی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه شهرستان خوی، مدفن و خاستگاه علما و عرفای بزرگ ایرانی و اسلامی است، گفت: نیاز است زیرساخت گردشگری این شهرستان، برای پذیرش بیشتر گردشگران و مهمانان تقویت شود. هشتمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا، همزمان با سالروز بزرگداشت این دو ادیب و شاعر کشورمان با همکاری موسسه تولیت شمس تبریزی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه و با حمایت شرکت بیمه سرمد، در درالقرار شمس خوی به مدت دو روز (پنج‌شنبه و جمعه هفتم و هشتم مهرماه) برگزار شد.

منبع: بیمه سرمد

انتهای پیام/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  72  =  75