اعطای نماد بی‌ستاره در اختیار پرداخت‌یارها قرار گرفت

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از طریق پنجره واحد تجارت الکترونیکی وب‌سرویس اعطای نماد بی‌ستاره را در اختیار پرداخت‌یارها قرار داد تا از طریق آن بتوانند برای پذیرندگانی که هنوز موفق به دریافت نماد تجارت الکترونیکی نشده‌اند اقدام به دریافت نماد بی‌ستاره کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از آذر سال گذشته شرکت‌های پرداخت‌یار ملزم شدند فقط برای کسانی درگاه پرداخت صادر کنند که نماد اعتماد الکترونیکی دارند حال این الزام برای دارندگان درگاه‌های قدیمی نیز برقرار شده است؛ تمامی دارندگان درگاه‌های پرداخت در فضای مجازی که پیش از الزامی شدن دریافت اینماد یا نماد تجارت الکترونیکی اقدام به دریافت درگاه پرداخت کرده‌اند طبق دستورالعمل پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز در فضای مجازی تا آذرماه فرصت دارند اقدام به دریافت اینماد کنند در غیر این صورت از ارائه خدمات به آنها جلوگیری خواهد شد.

در این دستورالعمل که اوایل شهریورماه ابلاغ شده است، بانک مرکزی موظف شده در چارچوب قوانین و مقررات، ارائه درگاه پرداخت مجازی به کسب‌وکارهای اینترنتی توسط شرکت‌های خدمات پرداخت و پرداخت‌یارها را صرفاً برای دارندگان دارای نماد اعتماد الکترونیکی امکان‌پذیر کند و در صورت ابطال یا تعلیق نماد تجارت الکترونیکی به صورت برخط از ادامه خدمت جلوگیری کند. از همین رو مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با ارائه وب‌سرویس اعطای نماد بی‌ستاره به پرداخت‌یارها امکان صدور اینماد را ساده کرده است.

محمد جواد هادی، معاون تسهیل تجاری و توسعه کاربردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، در مراسم رونمایی از این وب‌سرویس گفت: هم‌اکنون سه پرداخت‌یار زرین‌پال، زیبال و پی‌استار به وب‌سرویس اعطای نماد بی‌ستاره متصل شده‌اند و می‌توانند برای کاربران‌شان تقاضای نماد بی‌ستاره کنند. او تاکید کرد این مسیر برای سایر کسب‌وکارها نیز باز است و آنها می‌توانند با اتصال به پنجره واحد تجارت الکترونیکی و وب‌سرویس اعطای نماد بی‌ستاره اقدام کنند.

طبق اعلام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، فرایند اعطای خودکار اینماد با دریافت سند و پیاده‌سازی وب‌سرویس اعطای خودکار اینماد آغاز می‌شود و پس از آن پرداخت‌یارها اطلاعات کسب‌وکار را به سامانه اینماد ارسال و کد احراز دامنه را دریافت می‌کنند و دامنه پذیرندگان از سوی کاربر یا پرداخت‌یار احراز می‌شود و کاربر به سامانه امتا هدایت می‌شود تا از طریق آن سامانه احراز هویت شده و وارد سامانه اینماد شود. پس از آن از طریق این وب‌سرویس تعهدنامه تایید می‌شود و کنترل سیستمی اطلاعات و احراز دامنه صورت می‌گیرد و اینماد صادر می‌شود و کد رهگیری مالیاتی صادر و ثبت می‌شود. همچنین امکان انتقال کاربر از طریق پنجره واحدبه صفحه پرداخت‌یار نیز وجود دارد تا آنان بتوانند اطلاعات خود از جمله کد رهگیری مالیاتی، گام مالیاتی و شماره شبای مطابق با کدملی خود را وارد آن کنند.

در اصل پذیرندگان و کاربران علاوه بر اینکه به صورت مستقیم می‌توانند در پنجره واحد تجارت الکترونیکی برای دریافت نماد تجارت الکترونیکی اقدام کنند می‌توانند از طریق پرداخت‌‌یارها نیز نماد اعتماد خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  56