عناوین خبری شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد که کارمزد وام‌‌های خرد ۱۰میلیون تومانی و کمتر از آن از ماه آینده در بانک‌‌های قرض الحسنه صفر می‌‌شود.نوآوری باز اصطلاحی است که برای ترویج ذهنیت عصر اطلاعات به سمت نوآوری استفاده می‌شود که با ذهنیت پنهان‌کاری و سیو آزمایشگاه‌های تحقیقاتی سنتی شرکت‌ها مخالفت دارد.بیش از یک هفته از محدودیت‌های گسترده اینترنتی می‌‌‌گذرد و هنوز کاربران در جدالی فرسایشی و آزاردهنده با VPNهای مختلف، روز و شب را می‌‌‌گذرانند.پرداخت‌ها به‌عنوان یک عامل حیاتی برای این رشد بلندمدت در حال ظهور هستند. در سطح جهانی، نحوه خرید، کار، مسافرت، معاشرت و دسترسی به خدمات در میان بسیاری از جنبه‌های دیگر زندگی روزمره طی دو سال گذشته تغییر کرده است.براساس قانون جدید مجلس درباره مالیات، کلیه دارندگان دستگاه‌های پوز موظف‌اند تا برای جلوگیری از جریمه‌های احتمالی یا قطع دسترسی به خدمات بانکی، در سایت مالیات کارتخوان ثبت‌نام و مبلغ آن را بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سرخط اخبار بانکی و پرداخت روز شنبه 9 مهر 1401 را در این صفحه دنبال کنید.

نگرش جدید در پوشش خسارتها در قالب بیمه تکافل

تکافل، نوعی از بیمه جهت جبران خسارت‌‌های ناشی از حوادث است که در شکل‌‌بندی ساختار آن از عقود اسلامی استفاده می‌شود. واژه تکافل برگرفته از اصل قرآنی تعاون و به معنای «کمک متقابل میان‌گروهی» است که هر عضوی در حمایت از نیازمندانِ داخل گروه سهم دارد. بیمه تکافل از جهاتی شبیه «بیمه تعاونی» است اما تفاوت‌‌های زیادی از حیث ساختار و گستردگی الگوها با بیمه تعاونی دارد. بیمه تکافل از یکسو به جهت تطابق با فقه اسلامی و از سوی دیگر به عنوان جزئی از نظام مالی اسلامی، در بین کشورهای مسلمان در حال رشد و گسترش است؛ همچنین بیمه تکافل به عنوان نگرشی جدید در پوشش خسارت‌‌ها در برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی مورد توجه قرار گرفته و شرکت‌‌هایی جهت عرضه‌‌ محصولات تکافل تاسیس شده است. در ادامه به صورت اجمالی اهداف، چالش‌‌ها و چشم‌‌انداز پیش‌‌روی بیمه تکافل بیان می‌شود.

مهر پررونق بازار مشتقه

بازار مشتقه مدتی است که در آمار‌های معاملاتی مانند ارزش معاملات و حجم معاملاتش روند صعودی را در پیش گرفته است. این بازار در هفته‌ای که گذشت یکی از بهترین معاملات خود را تجربه کرد و توانست رکورد ارزش معاملات روزانه در کل سال‌۱۴۰۱ را نیز بشکند. با توجه به آمار رشد ارزش معاملات و حجم معاملات در چند‌ماه اخیر می‌توان متوجه شد که اعتماد فعالان بازار سرمایه به قرارداد‌های مشتقه نسبت به گذشته افزایش یافته است.

وام‌‌های خرد بدون کارمزد می شوند

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  2  =