افت ۵۰ درصدی مصرف اینترنت به دنبال اختلالات روزهای اخیر

طبق اعلام شرکت صبانت، پهنای باند مصرفی مشترکان این اپراتور اینترنت ثابت در پی اختلال روزهای اخیر در اینترنت کشور، ۵۰ درصد افت کرده است.

به گزارش پایگاه حبری بانکداری الکترونیک، پس از شروع ناآرامی‌ها در روزهای اخیر، علی‌رغم تکذیب اعمال محدودیت‌ها از سوی وزیر ارتباطات، اینترنت کشور با اختلال‌ مواجه شد. اگر چه کاربران این محدودیت‌ها را بیشتر در اینترنت موبایل تجربه کردند اما در بخش ثابت اینترنت نیز تاثیرگذار بوده است.

احمد بیدآبادی، مدیرعامل صبانت در گفت‌وگو با پیوست در مورد تاثیر قطعی اینترنت بر این اپراتور گفت: پهنای باند مصرفی کاربران ما در این چند روز ۵۰ درصد افت کرده است.

او ادامه داد: هزینه‌های زیرساخت، تجهیزات و نگهداری ما همچنان به قوت خود باقی است اما فروش‌مان نصف شده و این مساله باعث خوابیدن کسب‌وکار ما شده است.

به نظر می‌رسد کاهش مصرف اینترنت به افزایش میزان فیلترینگ سایت‌ها و شبکه‌‌های اجتماعی باز می‌گردد. طی روزهای گذشته علاوه بر اینستاگرام و واتس‌آپ، لینکدین و اسکایپ نیز از طریق آی‌پی ایران در دسترس نبودند.

مدیرعامل این FCP همچنین گفت: کسانی که کسب‌وکارشان به اینستاگرام و واتس‌آپ وابسته است نیز در این چند روز با مشکل مواجه شده‌اند اما تاثیر مستقیم این شرایط بر کسب‌وکار ما افت ۵۰ درصدی مصرف کاربران است.

این در حالی است که طبق گفته وزیر کشور، محدودیت‌های اعمال‌شده در اینترنت کشور «محدود» است و تا زمانی که ناآرامی‌ها ادامه پیدا کند اینترنت کشور به حالت پیشین بازنمی‌گردد.

انتهای پیام/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  12