اول مهرماه آخرین مهلت دریافت اینماد برای صرافی‌های رمزارزی

شاپرک اعلام کرد؛

شاپرک آخرین مهلت دریافت اینماد معتبر برای کسب و کارهای دارای درگاه پرداخت را اول مهر ماه اعلام کرد، این در حالی است که هنوز شرایط صدور نماد تجارت الکترونیکی برای برخی از کسب و کارهای فعال در حوزه مالی از جمله فعالان رمزارز و صرافی‌های رمزارزی مشخص نشده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شاپرک در نامه‌ای که برای شرکت‌های پرداخت‌یار ارسال کرده است تاکید کرد از اول مهر ماه تمامی ترمینال‌های فاقد نماد تجارت الکترونیکی معتبر یا دارای هویت نامنطبق با مالک، راسا از سوی شاپرک غیرفعال خواهد شد و مسئولیت هرگونه اختلال و تبعات ناشی از آن برعهده پرداخت‌یار خواهد بود.

در شرایطی شاپرک این مسئولیت را برعهده شرکت‌های پرداخت‌یار گذاشته است که تاکنون هیچ‌ راهکاری برای صدور نماد تجارت الکترونیکی یا اینماد برای کسب و کارهایی که هنوز فرایند آغاز فعالیت و مرجع صدور اجازه فعالیت برای آنها مشخص نشده پیشنهاد نشده است.

در پیشنهادی که پیشتر از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به بانک مرکزی ارائه شده بود، مقرر شده بود برخی از کسب و کارهای فعالی در حوزه مالی بتوانند بدون داشتن نماد تجارت الکترونیکی درگاه پرداخت صادر کنند. در این صورت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، کسب و کارها و فعالان حوزه‌های مالی که هنوز مجوز فعالیتشان مشخص نیست را به شاپرک اعلام خواهد کرد و شاپرک خود می‌تواند راسا در مورد صدور درگاه پرداخت برای آنها تصمیم‌گیری کند.

هنوز بانک مرکزی یا شاپرک اظهار نظری در مورد این پیشنهاد نکرده‌اند و مشخص نیست فعالان حوزه کریپتو و رمزارز که از درگاه‌های پرداخت استفاده می‌کنند اما نماد تجارت الکترونیکی برای آنها صارد نشده است از اول مهر ماه چگونه فعالیت خواهند کرد.

شاپرک در نامه خود تاکید کرده است تا شرکت‌های پرداخت‌یار به قید فوریت نسبت به بررسی وضعیت نماد تجارت الکترونیکی دامنه سایت پذیرندگان پشتیبانی شده آن شرکت اقدام کنند.

طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی طی ۵ ماهه ابتدای امسال حدود ۳ هزار و ۸۰۰ کسب و کار اینماد بدون ستاره دریافت کرده‌اند اما تا کنون هیچ آماری از اینکه چه تعداد درخواست دریافت نماد تجارت الکترونیکی کرده‌اند اما به دلایلی از جمله مشخص نبودن مرجع صدور مجوز فعالیتشان موفق به دریافت نماد نشده‌اند ارائه نشده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  5