کارمزد ارسال پیامک‌های بانکی ۹۰ تومان شد

یکی از بانک‌ها به مشتریان خود اعلام کرده که در سال ۱۴۰۱ به ازای هر پیامک تراکنش، ۹۰تومان دریافت خواهد کرد. با این حساب، آیا باید برای افزایش کارمزد پیامک‌های بانکی آماده شویم؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، با وجود اینکه طبق قانون بانک مرکزی، کارمزد ارسال پیامک‌های بانکی معادل ۳۰تومان به ازای هر پیامک و یا آبونمان سالانه است، اما به نظر می‌رسد که بانک‌ها در سال جدید تعرفه ارسال پیامک را افزایش داده‌اند.

سالی ۱۶۵ هزار تومان برای دریافت پیامک!

یکی از بانک‌های خصوصی با ارسال پیامکی به مشتریان خود، اعلام کرده است که کارمزد پیامک واریز و برداشت حساب‌های نزد این بانک محاسبه و هر ۶ماه یک‌بار به ازای هر پیامک ۹۰تومان اخذ می‌شود.

با این حساب، اگر فرض کنیم که هر فرد در طول روز پنج تراکنش واریز یا برداشت انجام دهد، باید در سال حدود ۱۶۵هزار تومان برای خدمات پیامکی پرداخت کند.

این در حالی است که آخرین بخشنامه بانک مرکزی مربوط به کارمزد خدمات بانکی مربوط به آبان ماه سال ۹۹ بوده و این بخشنامه همچنان قابل استناد است. طبق این بخشنامه، مشتری می‌تواند انتخاب کند که در ازای دریافت خدمات پیامکی، مبلغ ثابت سالانه ۲۰هزار تومان یا به ازای هر پیامک ۳۰تومان به اضافه هزینه تمام شده پیامک را پرداخت کند.

به این ترتیب، افرادی که پرداخت ثابت ۲۰هزار تومانی را انتخاب کرده بودند، در سال ۱۴۰۱ باید حدود ۷۲۵درصد بیشتر از سال گذشته کارمزد پرداخت کنند. لازم به ذکر است که این درصد افزایش تعرفه، با فرض انجام پنج تراکنش در روز برای هر هر فرد محاسبه شده است.

منبع: تجارت نیوز

انتهای پیام/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =