طلا مغلوب دلار شد

فلز زرد در سپتامبر ۲۰۲۲ ششمین ماه متوالی خود را با رنگ قرمز آغاز کرد و علیرغم نزدیک شدن به بالاترین سطح تاریخی در مارس، رشد تورم محور خود را نسبت به اوایل سال جاری کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،جنگی بین شمش و دلار در جریان است. این جنگی است که به نظر می‌رسد دلار آمریکا در حال برنده شدن است، زیرا سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند چشم انداز فدرال رزرو را پس از سمپوزیوم جکسون هول درک کنند و افزایش نرخ بهره در آینده را پس از داغتر شدن از حد انتظار شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده یعنی ۸.۳ درصد رمزگشایی کنند.

زنجیره افزایش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو، قیمت طلا را در چند ماه گذشته به شدت کاهش داده است، زیرا فعالان بازار به دنبال بازدهی بهتر از خزانه‌داری آمریکا و دلار بودند. با توجه به موضع جنگ طلبانه فدرال رزرو، انتظار می‌رود که این حرکت در کوتاه مدت ادامه یابد زیرا ارقام تورم هدف فدرال رزرو همچنان دور از دسترس هستند.

قیمت طلا از ژوئن ۲۰۲۰ تاکنون بالای ۱۷۰۰ دلار بوده است. شکست متقاعد کننده به زیر سطح حمایت ۱۷۰۰ دلار آمریکا، آن را به حمایت قوی بعدی در ۱۴۵۰ دلار در هر اونس می‌رساند. شکست به زیر ۱۷۰۰ دلار آمریکا نیز منجر به انحلال طولانی‌مدت طلا خواهد شد. گاوهای نر طلا سطح ۱۷۰۰ دلار آمریکا را به عنوان یک فرصت خرید می‌بینند اما این بار ممکن است با تصمیم فدرال رزرو برای ادامه افزایش نرخ‌ها برای مهار تورم، وضعیت متفاوت باشد.

داده‌های هفته گذشته نشان می‌دهد که ارقام شاخص قیمت مصرف‌کننده همچنان در نزدیکی بالاترین سطح ۴۰ سال اخیر در ایالات‌متحده باقی می‌ماند. این موضوع بر درک سرمایه‌گذاران از طلا به عنوان یک دارایی امن تأثیر گذاشته است زیرا بازیگران بازار علاقه خود را به سمت دلار و بازدهی خزانه‌داری تغییر می‌دهند. طلا برای تقویت جایگاه خود به عنوان یک دارایی امن، باید میانگین متحرک ۵۰ روزه را از ۱۷۵۰ تا ۱۷۶۰ دلار آمریکا پاک کند تا بتواند به سمت حمایت میانگین متحرک ۱۰۰ روزه ۱۸۲۱ دلار آمریکا حرکت کند.

گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده آگوست ۲۰۲۲ نشان داد که تورم بیش از حد انتظار، بر ایالات‌متحده و سایر اقتصادها تسلط دارد. این امر منجر به افزایش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی و تشدید کاهش بی‌رحمانه بازارهای مالی برای تقریباً همه طبقات دارایی از جمله طلا شده است.

بر اساس گزارش بیزینس، انتظار می‌رود طلا در محدوده ۱۶۹۰ تا ۱۷۱۰ دلار آمریکا در نوسان باشد مگر اینکه در این هفته فدرال‌رزرو تحولات بسیار تندروانه‌ای رخ دهد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  ⁄    =  2