از ریشه رشد نقدینگی از زبان آمار بانک مرکزی تا استفاده از بانکداری باز توسط جوامع اسلامی 

عناوین خبری روز یکشنبه 27 شهریور 1401

بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی نقدینگی کشور در پایان تیر ماه سال 1401 به رقم 5250 همت رسیده که این رقم نسبت به پایان اسفند ماه سال قبل 8.6 درصد و نسبت به تیر ماه سال قبل 37.4 درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سرخط اخبار بانکی و پرداخت روز یکشنبه 27 شهریور 1401 را در این صفحه دنبال کنید.

کاهش نرخ بهره بانک مرکزی روسیه در راستای افت تورم/ اعلام زمان تراکنش آزمایشی روبل دیجیتال

با افت تورم در روسیه و پیش‌‌‌بینی چشم‌‌‌انداز اقتصادی مناسب در آینده بانک مرکزی روسیه نرخ بهره را کاهش داد. به گزارش راشاتودی، بانک مرکزی روسیه در پی نشست سیاست‌‌های مالی روز جمعه اعلام کرد که نرخ بهره را از ۸ به ۵/ ۷ درصد کاهش می‌‌دهد، زیرا پیش‌‌‌بینی کرده که نرخ تورم سالانه کاهش می‌‌‌یابد. بانک مرکزی روسیه اعلام کرده نرخ رشد قیمت مصرف‌‌‌کننده کاهشی بوده و به افت تورم سالانه در نیمه دوم سال کمک می‌‌کند.

درد بی درمان بازار سهام/ خروج ۷۹۴‌میلیارد‌ تومان پول حقیقی از بورس

معامله‌گران بورس تهران در دادوستد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های هفته گذشته تحرک بیشتری در جبهه فروش داشتند. برآیند هفتگی خرید و فروش سهام در تالار شیشه‌ای از کاهش ۶۸/ ۱‌درصدی دماسنج بازار حکایت داشت. هر چند در روز سه‌‌‌‌‌‌‌شنبه مسیر حرکت نماگر‌‌‌‌‌‌‌های بورسی برخلاف سایر روز‌‌‌‌‌‌‌های معاملاتی تغییر محسوسی را به نمایش گذاشت و عمدتا به سمت افزایش میل کرد اما در مجموع ۷۹۴‌میلیارد‌تومان پول حقیقی در مقیاس هفتگی از بورس تهران خارج شد. شاخص‌کل هم‌‌‌‌‌‌‌وزن نیز همانند سایر شاخص‌های بورسی در هفته گذشته کاهش ارتفاع داشت.

ضربه مهلک سرعت پایین اینترنت به معاملات بورسی و مبادلات اقتصادی

همزمان با تداوم اختلال در شبکه اینترنت کشور، نائب رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی نسبت به آسیب‌های این محدودیت‌ها برای اقتصاد کشور هشدار داد. وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از نقل و انتقالات سهام در کشور با اینترنت انجام می‌شود، بر دشواری انجام معاملات بورسی در پی کاهش سرعت اینترنت تاکید کرد و گفت: همه این موارد جزو فاکتورهای عقب‌گرد در پیشرفت و توسعه کشور به حساب می‌آیند.

سکه ۱۴میلیون و ۴۹۰ هزار تومان شد

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (یک‌شنبه) در بازار آزاد تهران به 14میلیون و 490 هزار تومان رسید.

سهم پایین معاملات مسکن با متراژهای بالای ۱۰۰ متر در تهران

در شرایطی که حدود ۶۵ درصد واحدهای عرضه شده به بازار مسکن شهر تهران را آپارتمان‌های بالای ۱۰۰ متر تشکیل می‌دهند، سهم این خانه‌ها از معاملات قطعی فقط ۲۸ درصد است.

کاهش نرخ رسمی ۳۲ ارز در ۲۷ شهریور

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  1  =