پیش بینی هواشناسی یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان بیشتر مناطق استان صاف تا قسمتی ابری و در ارتفاعات شرقی در برخی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، پیش بینی وضع هوا یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱، سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به رشد ابرهای همرَفتی در برخی استان‌ها و احتمال وقوع سیلاب ناگهانی اعلام کرد: آسمان امروز کربلا صاف همراه با وزش باد خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارندگی در نقاط مختلف کشور و خیزش گردوخاک در زابل، کرمانشاه، ایلام و خوزستان خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: طی پنج روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال و شرق هرمزگان و ارتفاعات کرمان رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا طی دو روز آینده در ارتفاعات استان‌های گیلان و مازندران بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: امروز در ارتفاعات خراسان شمالی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: همچنین بعدازظهر سه‌شنبه و چهارشنبه ( ۲۹ و ۳۰ شهریورماه) در ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار، رعدوبرق ووزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گفته  رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران وضع هوا امروز و فردا در منطقه زابل و برخی نقاط استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خلیج فارس امروز مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران امروز کمی ابری و در بعضی ساعات وزش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد و طی ‌دوشنبه (۲۸ شهریور) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان گفت: طی امروز  اهواز با دمای ۴۲ و ۴۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۴ و ۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان بیشتر مناطق استان صاف تا قسمتی ابری و در ارتفاعات شرقی در برخی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران، تا روز سه‌شنبه (۲۹ شهریورماه) در بیشتر مناطق آسمان صاف تا قسمتی ابری، در مناطق پرتردد گاهی همراه با غبار رقیق و در بعضی ساعات به‌ویژه در ساعات بعدازظهر همراه با وزش باد خواهد بود.

برای امروز  در ارتفاعات استان افزایش ابر، در بعضی ساعات رگبار پراکنده باران و احتمال رعدوبرق به‌ویژه در ارتفاعات شرقی پیش بینی می‌شود.

برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ( ۲۹ و ۳۰ شهریورماه) افزایش ابرناکی در سطح استان و در ارتفاعات رگبار باران با احتمال رعدوبرق مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۳۵ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران امروز صاف همراه با غبار صبحگاهی، گاهی وزش باد و در بعدازظهر کمی ابری با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۲۸ شهریور) صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی در بعدازظهر وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: رصد نیوز

انتهای پیام/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =