آخرین آمار تسهیلات و سپرده در نظام بانکی

بر اساس اعلام بانک مرکزی مانده سپرده های دریافتی نظام بانکی از مشتریان در پایان مرداد ماه 1401 به رقم 6151 هزار میلیارد تومان رسیده که این رقم نسبت به مانده سپرده های دریافتی در پایان تیر ماه با رشد حدود 2.6 درصدی و نسبت به پایان اسفندماه سال 1400 با افزایش 11.2 درصدی همراه شده است. عدد یاد شده پس از کسر سپرده های قانونی مربوط به بانک مرکزی به رقم 5528 هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این در حالی است که مانده تسهیلات اعطا شده از سوی بانک ها به مشتریان در پایان مرداد ماه رقمی حدود 4485 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به پایان تیر ماه با رشد 2.8 درصدی و نسبت به پایان اسفند ماه سال قبل با رشد 8.2 درصدی همراه شده است. اعداد یاد شده نشان از آن دارد که در پایان مرداد ماه نظام بانکی کشور حدود 81 درصد از مانده سپرده های در اختیار خود را به مشتریان تسهیلات داده است.

بر اساس این گزارش، استان تهران با سهم 53 درصدی در مانده سپرده ها و 60 درصدی در مانده تسهیلات با فاصله زیاد نسبت به دیگر استان ها در رده نخست جای دارد. استان های اصفهان و خراسان رضوی نیز در رتبه های بعدی جای دارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

68  −    =  67