تریگیت بستری آنلاین برای شتاب‌دهی استارت‌آپ‌ها

نشست خبری و رونمایی از پلت‌فرم آنلاین شتاب‌دهی شرکت شناسا، تریگیت، با حضور فعالان اکوسیستم استارت‌آپی و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، تریگیت به عنوان بستر آنلاین شتاب‌دهی شرکت شناسا و با هدف ایجاد فرصت‌‌‌های برابر برای همه علاقه‌مندان به کارآفرینی در سراسر کشور شکل گرفته است. در این نشست خبری که با حضور حامد ساجدی، مدیرعامل شناسا، سید حمیدرضا علوی، معاون رشد و شتاب‌دهی شناسا، محمدصادق سبحانی، مدیر توسعه و آموزش شناسا و مدیر پروژه تریگیت و همچنین محمدسعید جواهریان، مدیر محصول تریگیت برگزار شد، به تبیین لزوم شکل‌‌‌گیری این سامانه و معرفی دقیق تریگیت پرداخته شد.

پلت‌فرم آنلاین تریگیت که در اوایل تیر ۱۴۰۱ کار خود را آغاز کرده است، امکان استفاده از خدمات شتاب‌دهی را برای طیف گسترده‌‌‌تری از تیم‌‌‌های استارت‌آپی مستقر در سراسر کشور فراهم می‌کند. تریگیت تاکنون به ۱۴ تیم خدمات ارائه کرده است که اولین تیم آن از شهر گرگان موفق به جذب سرمایه شد.

خلق فرصت‌‌‌های برابر در کشور

حامد ساجدی، مدیرعامل شناسا، با تاکید بر این نکته که نباید گستره آموزش کارآفرینی محدود به منطقه و جامعه خاصی باشد، خاطرنشان کرد: اگرچه تاکنون فعالیت‌های خوبی در حوزه نوآوری شکل گرفته است، اما بیشتر این فعالیت‌ها در تهران متمرکز بودند. شناسا به عنوان یک نهاد پیشگام در نوآوری کشور در تلاش بوده است که با راه‌‌‌اندازی شتاب‌دهنده‌‌‌های خود در شهرهای مشهد و اصفهان، فرصت‌‌‌های برابر رشد را در اقصی نقاط کشور فراهم کند و حالا نیز با ارائه پلت‌فرم آنلاین شتاب‌دهی خود، می‌‌‌خواهد این فرآیند را به لحاظ عملیاتی ادامه دهد.

ساجدی افزود: تریگیت به عنوان یک بستر و زیرساخت شتاب‌دهی آنلاین، قصد دارد فرآیند توسعه را از منظر اثربخشی، محدود به تعاملات فیزیکی در یک مکان خاص نکند و آن را به فضاهای بزرگ‌تر گسترش دهد.  وی با تاکید بر همراهی و همکاری سایر فعالان زیست‌‌‌بوم نوآوری یادآور شد: امیدواریم با شناساندن بیشتر این پلت‌فرم، همراهان خود را در این مسیر پیدا کنیم، چراکه ما برای همکاری آماده هستیم و سایر شتاب‌دهنده‌‌‌ها، مراکز رشد، پارک‌‌‌های علم‌‌‌وفناوری، صندوق‌های پژوهش‌‌‌وفناوری و وی‌‌‌سی‌‌‌ها نیز می‌توانند در کنار ما قرار بگیرند تا دنیای بهتری بسازیم. سیدحمیدرضا علوی، معاون رشد و شتاب‌دهی شرکت شناسا نیز بر این نکته تاکید کرد که طی سال‌های گذشته در تلاش بودند تا گستره فعالیت‌های خود را به خارج از تهران ببرند و با اشاره به دفتر شتاب‌دهی شناسا در مشهد و افتتاح شتاب‌دهنده اصفهان که اخیرا انجام شد، افزود: از سال گذشته به دنبال این بودیم که بتوانیم بستری را برای گسترش فعالیت‌های‌‌‌مان در کل کشور فراهم کنیم. علوی عنوان کرد: تریگیت، با هدف توسعه عدالت آموزشی، کارآفرینی و نوآوری، ذیل معاونت رشد و شتاب‌دهی شرکت شناسا شکل گرفته و به عنوان یک تسهیل‌‌‌گر در خدمات شتاب‌دهی برای تمامی شرکا و ذی‌نفعان فعلی و آتی شناسا عمل می‌کند.

پلت‌فرم آموزشی تریگیت رایگان است

محمدصادق سبحانی، مدیر پروژه تریگیت با اشاره به رایگان بودن محتواهای آموزشی این پلت‌فرم، فرآیند سامانه آنلاین تریگیت را این‌طور توضیح داد: تیم‌‌‌ها بعد از پذیرش در این فرآیند، یک مسیر ۹ هفته‌‌‌ای را در پیش‌‌‌رو دارند و ۱۴ ساعت محتوای آموزشی ضبط‌‌‌شده در اختیار آنها قرار داده می‌شود و می‌توانند فرآیند آموزشی خود را زیر نظر یک راهبر اختصاصی طی کنند و در پایان این دوره، آماده ورود به مرحله شتاب‌دهی شوند.

سبحانی با تاکید بر نقش راهبر در سامانه تریگیت، اضافه کرد: با توجه به اهمیت نقش راهبر در فرآیند آموزش تیم‌‌‌ها، سعی داریم شبکه راهبران خود را توسعه دهیم و حتی افراد علاقه‌مند را در مناطق بومی‌‌‌ خودشان، توانمند سازیم. شرکت شناسا از پذیرش راهبران و همین‌طور توانمندسازی راهبران در سراسر کشور استقبال می‌کند. در ادامه محمدسعید جواهریان، مدیرمحصول تریگیت، به رونمایی از این محصول و توضیح فرآیند شکل‌‌‌گیری آن پرداخت.  جواهریان با تاکید بر این نکته که تریگیت بستری آنلاین شامل مجموعه‌‌‌ایی از خدمات شتاب‌دهی است که شناسا قصد ارائه آن را دارد، گفت: این سامانه نتیجه پژوهش‌‌‌هایی است که از طریق تعامل با اکوسیستم استارت‌آپی، نیازسنجی استارت‌آپ‌‌‌ها و بررسی نمونه‌‌‌های متعدد داخلی و خارجی ایجاد شده است. در پایان نیز حامد ساجدی، مدیرعامل شناسا افزود: باید صادقانه بپذیریم که با یک مساله نو مواجه هستیم، مساله‌ای که همچنان که حل می‌کند در حال یادگیری نیز است و می‌تواند در این مسیر یادگیری، غنی‌‌‌تر شود. بنابراین ما خوشحال می‌‌‌شویم در مسیری که آغاز کرده‌‌‌ایم در خدمت صاحبان تجربه‌‌‌های متکثر در حوزه کارآفرینی باشیم.
انتهای پیام/
لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =