از کاربردهای رایانش ابری مبتنی بر بلاک‌چین تا تمدید جشنواره اصناف بانک تجارت و ایران کیش تا پایان مهرماه

عناوین خبری سه شنبه 22 شهریور ماه 1401

در حالی که بلاک‌چین امنیت شبکه، حریم خصوصی داده‌ها و تمرکززدایی بهتری را ارائه می‌دهد، فناوری ابر مقیاس‌پذیری و انعطاف بالایی را فراهم می‌کند. از این رو، رایانش ابری و بلاک‌چین در کنار هم پتانسیل ایجاد راه‌حل‌های نوآورانه را دارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سرخط اخبار بانکی و پرداخت روز سه شنبه 22 شهریور ماه 1401 را در این صفحه بخوانید.

الزام کسب مجوز برای معاملات طلا در فضای مجازی

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: کسب مجوز برای خرید و فروش طلا در فضای مجازی برای اصناف مربوطه ضروری و تخلفات از این پس قابل پیگیری است.

سهم یک درصدی از فعالیت افراد زیر ۲۰ سال در تجارت الکترونیکی

بر اساس گزارش سالانه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، بیشترین گروه سنی صاحبان واحدهای تجارت الکترونیکی دارای اینماد مربوط به افراد بین ۳۰ تا ۴۰ سال است که سهم ۴۶ درصدی دارند. ۱۴ درصد افراد بالای ۵۰ سال و ۲۵ درصد بین ۴۰ تا ۵۰ سال سن دارند. سهم افراد زیر ۲۰ سال نیز در این گروه یک درصد است.

افزایش ۱۰ هزار صندوق‌ خرد محلی تا پایان سال

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از دو برابر شدن تعداد صندوق‌های خرد محلی و افزایش آن به ۱۰ هزار صندوق تا پایان امسال خبر داد. نعمت الله رضایی اظهار کرد: تعداد صندوق‌های خرد محلی تاکنون ۵۲۰۰ صندوق بوده است و با هدفگذاری صورت گرفته و مشارکت کلیه دستگاههایی که در این زمینه همکاری می کنند، ‌ مثل بنیاد برکت، بسیج سازندگی، جهاد کشاورزی، بهزیستی و سایر دستگاهها، تعداد صندوق‌ها را امسال به ۱۰ هزار صندوق افزایش خواهیم داد.

تامین مالی قرض‌الحسنه دانش‌بنیان‌ ها اجرایی شد

نشست بررسی میزان پیشرفت تفاهم نامه تامین مالی قرض الحسنه شرکت های دانش بنیان و فناور که بین بانک قرض الحسنه مهر ایران و صندوق توسعه فناوری های نوین منقعد شده است برگزار شد و گزارشی از میزان اجرایی شدن این تفاهم نامه ارائه شد.

گوشه گیری تورم با کنترل نرخ بهره

بررسی‌ها نشان می‌دهد در سونامی تورمی که ماه‌ها است اقتصاد‌های جهان را درمی‌نوردد، نرخ بهره مهم‌ترین ابزار بانک‌های مرکزی برای کنترل قیمت‌ها بوده است. تورم مدت‌ها است در اقتصاد‌های سراسر دنیا بیداد می‌کند. موج تورمی اخیر علت‌های مختلفی دارد، اما به اعتقاد کارشناسان، اختلال در زنجیره تولید در همه کشور‌ها باعث شده کالا‌های مختلف به ویژه موادغذایی و نهاده‌ها به درستی حمل نشود. شیوع ویروس کرونا از بیش از دو سال قبل یک عامل مهم در کاهش تقاضا و به هم خوردن چرخه عرضه بوده و نکته مهم دیگر اینکه طی ماه‌های گذشته، جنگ اوکراین و به خطر افتادن امنیت انرژی و همچنین بحران غذا در جهان، این مشکلات را تشدید کرده است.

نوآوری باز مسکن

اکوسیستم بانکداری مسکن مقوله ای کلیدی در عرصه نوآوری مالی است. بانک مسکن از دو منظر راهبر عرصه بانکداری حوزه مسکن و به بیان بهتر اکوسیستم مالی مسکن است. در گفتگو با ساسان شیردل، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن بیشتر نحوه نقش آفرینی این بانک به عنوان یک راهبر مورد کنکاش قرار گرفته است.

حمایت بانک رفاه کارگران از اقشار کم درآمد با ارائه طرح تسهیلاتی «رفاه کالا و خدمات»

بانک رفاه کارگران با هدف حمایت از اقشار کم‌‌درآمد و شرکت‌‌های فعال در حوزه تولید و توزیع داخلی و کمک به ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، جامعه هدف طرح تسهیلاتی «رفاه کالا و خدمات» را گسترش داد.

قابلیت ثبت چک به مقصد مشتریان اتباع خارجی در سامانه کیلید

بانک آینده در راستای نوآوری و بهبود کیفیت خدمات الکترونیکی، نسخه جدید سامانه موبایلی «کیلید» را روی تارگاه خود منتشر کرد.

روند درآمد صدور بیمه نامه بیمه تعاون را اینجا ببینید

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  2  =