نکات قوت و ضعف خودرو چینی

ماشین‌های چینی چند سالی است که در بازار خودرو داخل کشور ما جایگاه بسیار خوبی را به دست آورده‌اند. به هر حال عدم وجود خودروهای با کلاس جهانی در بازار ما و گران بودن مدل‌های لوکس، باعث شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ماشین‌های چینی چند سالی است که در بازار خودرو داخل کشور ما جایگاه بسیار خوبی را به دست آورده‌اند.

به هر حال عدم وجود خودروهای با کلاس جهانی در بازار ما و گران بودن مدل‌های لوکس، باعث شده است که بسیاری از افراد به جای استفاده از خودروهای داخلی رو به استفاده از ماشین چینی بیاورند.

این ماشین‌های چینی که معمولا ظاهر فریبنده و مشخصاتی فراتر از سطح خودروهای داخلی دارند، نیازمند توجه به نکات مهم قوت و ضعف خودرو چینی نیز هستند.

بنابراین همه افرادی که چنین خودروهایی دارند یا قصد خرید آن‌ها را دارند باید نسبت به برخی نکات و موارد آگاهی مناسبی را داشته باشند.

به همین دلیل در این مطلب ما در خصوص نکات مهم و کلیدی در نگهداری این خودروها اطلاعاتی را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

فهرست مطالب

نکات مهم در خصوص ماشین چینی

بدنه نه چندان محکم و باکیفیت ماشین چینی

گیربکس ضعیف و مستعد مشکل

کمبود لوزم یدکی در بازار

مشکل در سیستم ترمز

تعمیرگاه تخصصی ماشین‌های چینی

نکات مهم در خصوص قوت و ضعف خودرو چینی

در کشور ما افراد زیادی هستند که ماشین چینی را انتخاب کرده و از آن برای جابجایی خود استفاده می‌کنند. اما بسیاری از آن‌ها اطلاعات کاملی در مورد این خودروها ندارند.

مواردی که باعث می‌شود گاه عیب‌ها و هزینه‌های زیاید نیز برای آن‌ها به وجود بیاید. در ادامه به برخی از نکات مهم و اساسی در خصوص ماشین‌های چینی در بازار اشاره خواهیم کرد.

بدنه نه چندان محکم و باکیفیت ماشین چینی

یکی از مواردی که در خصوص نگهداری و مراقبت از ماشین چینی باید به آن توجه کنید، بدنه و کیفیت ساخت ضعیف‌تر آن‌ها است.

به هر حال برای کاهش قیمت خودرو، سازنده مجبور است که در برخی از بخش‌ها ضعیف‌تر عمل کند و در ماشین‌های چینی اکثرا شاهد استفاده از مواد با کیفیت پایین رد ساخت بدنه و حتی اجزای داخلی اتاق خودرو هستیم.

صندلی‌ها، داشبورد و … مواردی هستند که افراد از عدم کیفیت آن‌ها ابراز نارضایتی می‌کنند. همچنین سیستم ایمنی خودرو نیز نسبت به خودروهای کلاس جهای به مراتب ضعیف‌تر است؛ بنابراین در مورد نگهداری این بخش‌های خودرو باید حتما این نکات را در نظر داشته باشید.

images_1662832809.png

نکات مهم در مورد ماشین چینی

گیربکس ضعیف و مستعد مشکل

یکی دیگر از مواردی که در خصوص ماشین‌های چینی باید حتما به آن توجه داشته باشید، گیربکس ضعیف آن‌ها است.

در نگاه اول گیربکس‌های اتومات و به‌روز این خودروها کاملا رضایت‌بخش و مناسب به نظر می‌رسند. اما این گیربکس‌ها با انواعی که در خودروهای لوکس و باکیفیت اروپایی و کره‌ای استفاده شده، کاملا متفاوت است.

بنابراین در گیربکس خودروهای چینی امکان به مشکل خوردن و ظاهر شدن عیب‌های مختلف زیاد است.

پس در چنین حالتی باید هر نوع مشکل و علامتی را جدی گرفت و سریعا به مرکز تعمیرات تخصصی گیربکس اتومات مراجعه کرد.

یکی از ساده‌ترین موارد در این خصوص، توجه به تعویض به موقع روغن گیربکس است که می‌تواند از بسیاری از مشکلات مربوط به سیستم گیربکس جلوگیری کند.

کمبود لوازم یدکی در بازار

اگر ماشین چینی داشته باشید به خوبی می‌دانید که لوازم یدکی این ماشین‌ها به سختی در بازار یافت می‌شود.

بنابراین باید تا جایی که می‌توانید از خودرو خود به خوبی مراقبت کرده و اجازه ندهید بخشی از آن دچار مشکلی شود که نیاز به تعویض قطعه داشته باشد؛ به خصوص برای قسمت‌های حساس و اصلی خودرو. همچنین معمولا اگر این قطعات را نیز پیدا کنید، سودجویان با قیمت‌های بسیار بالا و چند برابر آن‌ها را در اختیارتان قرار خواهند داد!

مشکل در سیستم ترمز

دیگر موردی که توسط بسیاری از افراد گزارش شده است، مشکل در سیستم ترمز ماشین‌های چینی است. بنابراین باید حواستان را کاملا جمع کرده و هرگونه عیب و نقصی در این سیستم را جدی بگیرید.

همچنین عیب در سیستم تعلیق و صدا از موتور خودرو هم موارد دیگری است که در خصوص نگهداری از این ماشین‌ها باید به آن‌ها توجه شود.

تعمیرگاه تخصصی ماشین‌های چینی

همانطور که خواندید، ماشین‌های چینی با این که مزایای خوبی را نسبت به تولیدات داخلی دارند، اما مشکلاتی را نیز در دل خود دارا هستند که باعث می‌شود در بحث نگهداری از آن‌ها، نیازمند توجه ویژه‌ای شوند.

در کل تعیمرگاه‌های تخصصی کمی برای خودروهای چینی وجود دارد و مراکز موجود نیز در بسیاری از مواقع بدون تخصص و تجربه کافی، اقدام به رفع مشکلات این خودروها می‌کنند که طبیعتا نمی‌تواند تاثیر چندانی داشته باشد.

تعمیرگاه و مرکز تخصصی تعمیرات تعمیرکار ، با تکیه بر دانش کارشناسان ماهر خود و با تمرکز روی خودروهای چینی موجود در بازار، هر نوع عیب و مشکلی در این نوع خودروها را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت فعلی برطرف خواهد کرد. همچنین تمامی ابزار و قطعات احتمالی مورد استفاده توسط تعمیرکار، از بهترین و باکیفیت‌ترین انواع بازار هستند.

images_1662832782.png

تعمیرگاه تخصصی ماشین چینی

جمع‌بندی

در این مطلب برای کسانی که ماشین چینی در اختیار دارند، نکات مهم و کلیدی در خصوص ضعف خودرو چینی یادآوری شد؛ ماشین‌های چینی به دلیل برخی مشخصات خود مورد توجه رانندگان ایرانی قرار گرفته‌اند؛ اما باید توجه کرد که دلیل کم بودن قیمت آن‌ها نسبت به مدل‌های مطرح جهانی برخی از مشکلات و عیب‌هایی است که باید حتما در نظر گرفته شوند.

در صورت وجود هر عیب و مشکلی در خودروتان، می‌توانید به طور کامل روی مجموعه تعمیرکار حساب کرده و با اطمینان کامل به ما، خودرویی بدون مشکل و به مانند روز اول را تحویل بگیرید. برای راهنمایی‌های بیشتر و کسب اطلاعات تکمیلی، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  4