پیش بینی خسارت جهانی ۳۰ میلیارد دلاری باج افزارها تا سال ۲۰۲۳

شرکت امنیت سایبری Acronis مستقر در سوئیس در گزارش تهدیدات سایبری میانسال خود که در 24 آگوست 2022 منتشر شد، اعلام کرد: تقریباً نیمی از نقض‌ها در شش ماه اول سال 2022 مربوط به اعتبارنامه‌ها می باشند که به سرقت رفته اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، این گزارش می افزاید: تعجبی نخواهد داشت که بدانیم هدف اصلی مجرمان سایبری در استفاده از این اعتبارنامه ها، راه اندازی حملات باج افزار است، که “همچنان تهدید شماره یک برای مشاغل بزرگ و متوسط، از جمله سازمان های دولتی است.”

برای استخراج این اعتبار، مهاجمان عمدتاً از تکنیک‌های فیشینگ استفاده می‌کنند، با 600 کمپین ایمیل مخرب که در نیمه اول سال 2022 به سراسر اینترنت راه یافته و تکثیر شدند، 58 درصد از ایمیل‌ها تلاش‌های فیشینگ و 28 درصد دارای بدافزار بودند. این شرکت همچنین بیان می‌کند که «با افزایش اتکا به فضای ابری، مهاجمان در ورودی‌های مختلف شبکه‌های مبتنی بر ابر وارد شده‌اند». مجرمان سایبری هم اکنون آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری یا اصلاح‌نشده را برای استخراج داده‌ها هدف قرار می‌دهند، که اخیراً در سیستم‌های عامل لینوکس و ارائه‌دهندگان خدمات مدیریت شده (MSP) و شبکه مشتریان SMB آنها، افزایش یافته است.

سومین عاملی که توسط مراکز عملیات حفاظت سایبری Acronis یافت شد، «راه‌های ورود غیر سنتی» مانند ارزهای دیجیتال و سیستم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) می‌باشد. این شرکت سوئیسی هشدار داد: « باج‌افزارها بیشتر از آنچه که پیش‌بینی کرده بودیم در حال بدتر شدن هستند ».

افزایش پیچیدگی در فناوری اطلاعات همچنان منجر به نقض و مصالحه می شود و نیاز به رویکردهای جامع تر برای محافظت سایبری را برجسته می کند. در این گزارش آمده است: «چشم‌انداز فعلی تهدید امنیت سایبری به یک راه‌حل چند لایه نیاز دارد که ضد بدافزار، EDR ( مکان شناسایی و تشخیص وقایع امنیتی ) ، DLP ( جلوگیری از نشت داده )، امنیت ایمیل، ارزیابی آسیب‌پذیری، مدیریت پچ، RMM ( سیستم‌های نظارت از راه دور ) و قابلیت‌های پشتیبان‌گیری را در یک مکان ترکیب می‌کند.

منبع: پلیس فتا

انتهای پیام/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  47  =  55